خبرگزاری کار ایران

درخواست فعالان بخش خصوصی از وزیر پیشنهادی اقتصاد:

از مدیرانی که به دنبال امضای طلایی نیستند استفاده کنید

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۰۰۰

اعضای کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی ایران خواسته‌ها و پیشنهادهای خود را با وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد در میان گذاشتند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در ادامه جلسه وزیر پیشنهادی اقتصاد با فعالان بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی ایران در جریان است برخی از اعضای کمیسیون‌های تخصصی اتاق نظرات خود را بیان کردند.

علیرضا اشرف در این جلسه گفت: شما در جایگاهی هستید که وظیفه تامین منابع مالی دولت از طریق مالیات ارزش افزوده را دارید. امروز کلیت مالیات بر دوش مودیان شناخته شده است. از طرف دیگر پاداش به ممیزها از محل همین مالیات است که این جفا به تولید کننده و بخش خصوصی است. باید کارشناسان مالیات تشویق شوند که مودی جدید و فراریان را شناسایی کنند نه اینکه هر چقدر بتوانند بگیرند.

وی افزود: فرار مالیاتی و قاچاق به علت نوع نگاه به درآمدها است. انتظار داریم حداقل سالی ۲۰ درصد صندوق‌های مکانیزه وارد جامعه شود.

ابراهیم جمیلی نیز در این جلسه گفت: وزیر اقتصاد، فرمانده تیم اقتصادی دولت است. امیدوارم با حضور شما وضعیت بهتر شود. سخت‌ترین کار در دنیا معدن است اما در ایران دخالت نکردن دولت در امور مردم و بخش خصوصی است.

وی افزود: امروز تیم اقتصادی دولت در حال تغییر است اما ۴ وزیر معرفی شده همگی به صورت بخشی برنامه می‌دهند و جای برنامه تکمیلی با دیگر وزرا خالی است.

جمیلی گفت: بعد از ۴۰ سال جلسه، سران سه قوه با اختیارات کامل تصمیم گیری می‌کنند جناب دژ پسند ما زمان نداریم نزدیک ۱۳ ابان شدیم و فشارها بیشتر خواهد شد پس باید فکری کرد و حرکتی انجام داد.

جمیلی گفت: با آمارهای غلط صادراتی که خود رییس گمرک هم این را قبول دارند خودمان را گول نزنیم.

وی همچنین خواستار توجه جدی به بحث امضاهای طلایی شد.

احمد پورفلاح، رییس اتاق ایران و ایتالیا نیز خطاب به وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: جناب دژ پسند دست شما برای تیم اجرایی و استفاده بخش خصوصی باز نیست اما انتظار این است شورای مشاوران از بخش خصوصی تشکیل دهید.

وی ادامه داد: توصیه دوم من به شما، اعتماد بین مالیات دهندگان و مالیات گیرندگان است امری رایج در کشورهای توسعه یافته که اگر ایجاد شود به نفع کشور است.

پورفلاح گفت: توصیه سوم من این است از مدیرانی که امتحان خود را در این سال‌ها پس داده‌اند و به دنبال امضای طلایی نیستند استفاده شود.

علی علایی هم با بیان اینکه این سنت خوبی است که قبل از اینکه وزرا از مجلس رای بگیرند از پارلمان بخش خصوصی رای بگیرند،گفت: من به شما اطمینان می‌دهم که اینجا رای دارید چون سابقه خوبی دارید و همه شما را می شناسند.

وی ادامه داد: تقاضای من این است که به همکاری و تعامل خود با اتاق ادامه دهید. از دوستان هم انتظار داریم زیاد مشکلات را نگویند که اقای دژ پسند این مسئولیت را قبول نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز