خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بازرگانی اسپید شاهد؛

لزوم توجه به تامین داروهای خاص جانبازان

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۹۶۲

مدیرعامل شرکت بازرگانی اسپید شاهد با اشاره به مقام والای جانبازان گفت:‌ برخی از جانبازان شرایط خاص داشته و نیازمند داروهای ویژه هستند؛ بنابراین شرکت اسپید شاهد با توجه به جایگاه ویژه جانبازان اقدام به واردات این داروها کرده است که پس از تهیه به طور رایگان در اختیار آنها قرار می دهد.

مسعود رجب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص فعالیت شرکت بازرگانی اسپید شاهد گفت:‌ شرکت بازرگانی اسپید شاهد تحت پوشش بنیاد شهید بوده و در سال 86 تاسیس شده است. این شرکت در زمینه واردات دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی از کشورهای مختلف جهان و توزیع آنها در سراسر کشور و تجهیز مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاههای علوم پزشکی و سازمان تامین اجتماعی و بیمارستانهای کل کشور مشغول بکار است.

وی با اشاره به فعالیت دارویی این شرکت عنوان کرد: شرکت اسپید شاهد دارای نمایندگی انحصاری کمپانی ویتالیا از کشور آلمان  در زمینه واردات مکمل های داروئی  مانند (زینک پلاس – آیزن پلاس وکلسیم و منیزیم و ویتامین های مختلف ......) و کمپانی THD ایتالیا  در زمینه واردات دستگاههای جراحی جهت هموروئید فعالیت می کند.

رجب زاده عمده واردات این شرکت را داروهای خاص برای جانبازان عنوان کرد و افزود: تعدای بسیاری جانباز در سراسر کشور وجود دارد، اما برخی از آنها که جانبازان اعصاب و روان، شیمایی و... بوده و شرایط خاص دارند و نیازمند داروهای ویژه هستند که شرکت بازرگانی اسپید شاهد با توجه به جایگاه ویژه جانبازان اقدام به واردات این داروها کرده است که پس از تهیه به طور رایگان در اختیار این عزیران قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی اسپید شاهد در مورد تامین منابع مالی داروهای جانبازان گفت: با توجه به اینکه از ثبت کالا تا دریافت ارز دولتی از بانک مرکزی یک پروسه زمان بر است،‌ شرکت اسپید شاهد با نرخ ارز آزاد داروها را تهیه و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را به دست جانبازان می رساند تا رسالت اکرام جابنازان حفظ شود. آنگاه مابه تفاوت آن از سوی بنیاد شهید پرداخت می شود.

رجب زاده در خصوص مجوزهای فعالیتی این شرکت گفت: این شرکت توانست مجوز فعالیت واردات داروهای فوریتی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، مجوز ساخت مکمل های دارویی و مجوز IRC برای قرص های زینک پلاس 10 میلی گرم و آهن 20 میلی گرم و... دریافت کند.

وی در خصوص فعالیت حوزه تجهیزات پزشکی این شرکت گفت: شرکت اسپید شاهد واردات لوازم و تجهیزات پزشکی از کشورهای مطرح جهان و توزیع در سراسر کشور را جهت تجهیز مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاههای علوم پزشکی و سازمان تامین اجتماعی بر عهده دارد. همچنین این شرکت تجهیز بیمارستانهای کل کشور را با مجوز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و درخواست مرکز مربوطه از ابتدا تا انتها را به عهده گرفته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی اسپید شاهد، عمده مشکلات در حوزه تجهیزات پزشکی را عدم تخصیص نرخ ارز دولتی برای واردات آن عنوان کرد و گفت: به دلیل گستردگی تجهیزات پزشکی مصرفی، چارچوب و قاعده خاصی برای این محصولات در نظر گرفته نشده است. در واقع حوزه تجهزیات پزشکی نسبت به حوزه دارویی عقب تر است.

وی اظهار کرد: شرکت بازرگانی اسپید شاهد قصد دارد زنجیره تامین دارو خود تکمیل کند؛ بنابراین در این راستا قصد مشارکت با شرکت های توزیع دارو یا تاسیس شرکت های توزیع را دارد.

رجب زاده، با بیان اینکه این شرکت قصد تامین داروهای خاص برای تمامی بیماری ها را دارد، گفت: برنامه ریزی شده تا با مشارکت با کمپانی های معتبر خارجی، داورهای تمامی بیماران و تجهیزات پزشکی معلولین تحت پوشش بهزیستی  و یا هلال احمر توسط این شرکت تامین شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی اسپید شاهد دیگر اهداف این شرکت را همکاری بیشتر با بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: این شرکت قصد دارد در راستای تولید، تامین و توزیع با شرکت های خصوصی وارد مذاکره شده و همکاری را با آنها آغاز کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز