خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان؛

استفساریه معافیت‌های قانونی جانبازان و خانواده شهدا به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۹۴۲

طرح استفساریه مربوط به معافیت‌های قانونی جانبازان، آزادگان و خانواده‌هایشان و خانواده شهدا به منظور تدوین طرح به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع داده شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در جریان بررسی طرح استفساریه تبصره ۲ ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی این استفساریه را به منظور تدوین طرح با موضوع معافیت‌های قانونی جانبازان، آزادگان و خانواده‌هایشان و خانواده شهدا به کمیسیون اجتماعی ارجاع دادند.

لازم به ذکر است شورای نگهبان در رابطه با این ماده واحده گفته بود با توجه به انقضای مهلت اجرای قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و پیش بینی احکام مشابه آن در ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و بند (ج) ماده ۸۷ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تصویب استفساریه مذکور ضرورتی ندارد، لذا موضوع استفساریه و پاسخ حذف می شود.

علی لاریجانی در رابطه با پیشنهاد حذف این ماده واحده با اشاره به اینکه به دلیل گذشتن زمان اجرای قانون برنامه پنجم توسعه این استفساریه قابل استناد نیست، بنابراین به این مهم تاکید کرد که این استفساریه به منظور تدوین طرحی در موضوع معافیت های قانونی جانبازان، آزادگان و خانواده هایشان و همچنین خانواده شهدا به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شود که در نهایت این موضوع به رأی گذاشته شد.

گفتنی است این استفساریه با ۱۵۳ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در جلسه ارجاع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز