خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری لوشان: هیچ مسئولی پاسخگوی مطالباتمان نیست

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۹۴۶

کارگران شهرداری لوشان می‌گویند که شهرداری هنوز بابت مطالبات مربوط به ۷ ماه دستمزد پرداخت نشده؛ با آنها تسویه حساب نکرده است.

تعدادی از کارگران شهرداری لوشان واقع در استان گیلان در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: حدود ۸۰ کارگر در مجموعه شهرداری لوشان به صورت مستقیم با سوابق بالای ۱۵ سال مشغول کارند که هنوز بابت بخشی از دستمزد اسفند سال گذشته به همراه مزد چهار ماهه نخست سال جاری طلبکارند.

این کارگران با بیان اینکه در این زمینه هیچ مسئولی در شهرداری لوشان پاسخگوی مطالبات معوقه کارگران نیست، در ادامه گفتند: سالهاست که زیر نظر شهرداری در بخش خدمات، فضای سبز، موتوری و آتش‌نشانی به سختی کار می‌کنیم و در تمامی این سال‌ها شهردارانی که به ترتیب مدیریت شهری را برعهده می‌گیرند، در مقام کارفرما به تمامی تعهدات مزدی خود عمل نکرده‌اند.

به گفته آنها، در نتیجه استمرار این وضعیت دستمزدهای کارگران دیگر پاسخگوی هزینه‌های زندگی نیست. اخیرا نیز شهردار لوشان بابت بخشی از  معوقات مزدی آنها حدودا ۳۰۰ هزار تومان به حساب کارگران واریز کرده و جدا از دستمزد دست‌کم سه ماه حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

کارگران شهرداری لوشان خواستار آن هستند تا شخص شهردار در مقام کارفرمای اصلی چاره‌ای برای تامین منابع مالی شهرداری و پرداخت دستمزد نیروی کار شهرداری بیندیشد بنابراین اگر قرار است مشکلات به همان صورت قبل استمرار داشته باشد چرا اعضای شورای شهردر هر دوره مرتبا شهردار تغییر می‌دهند؟

کارگران شهرداری لوشان گفتند: چون به مشکلاتمان از جانب مدیران شهری اعم از شهردار و اعضای شورای شهر و سایر مسئولان شهرستانی و استانی اهمیتی داده نمی‌شود، تصمیم داریم به زودی در ادامه پیگیری مشکلات شغلی‌مان که ناشی از بی‌توجهی به وضعیت معاش ما کارگران شهرداری است، در مقابل شهرداری تجمع کنیم.

در این زمینه سیداسدالله میراسداللهی (معاون شهرداری لوشان) با تایید مشکلات کارگران این شهرداری گفت: شهرداری لوشان دچار کمبود منابع مالی است.

وی با اشاره به اینکه اتکای درآمدهای شهرلوشان بر عوارض ساخت و ساز است، ادامه داد: اکنون شهر لوشان همانند اغلب شهرهای کشور به دلیل رکود در بازار مسکن با چالش جدی روبه‌رو شده است.

معاون فنی شهرداری لوشان با بیان اینکه در سال جاری فقط ۴ پروانه ساخت صادر کرده‌ایم درحالی‌که تعداد مجوزهای صادر شده در سال‌های گذشته به حداقل ۳۰ فقره می‌رسید، در خاتمه افزود: مسئولان شهری بوپژه شهردار لوشان به دنبال برنامه‌هایی هستند که بتوانند منابع درآمدی شهرداری را افزایش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز