خبرگزاری کار ایران

اسلامی در جمع خبرنگاران:

اولویتم تولید مسکن برای اقشار کم‌درآمد است/ رونق مسکن به اشتغال می‌انجامد

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۸۶۶

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی درباره برنامه‌های خود گفت: اولویت ما تولید مسکن برای اقشار کم درآمد است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های خود گفت: نخستین محور ما توجه به تولید و ساخت و ساز مسکن است، باتوجه به اینکه حوزه ساخت و ساز و عمران سهم قابل توجهی در اشتغال و تولید دارد و از طرفی هم دغدغه بزرگ اقشار کم درآمد است، ابتدا به این مسئله توجه کردیم.

وی ادامه داد: ان‌شاالله یک رویه سیاست‌گذاری خواهیم داشت تا مشوق‌ها بتواند منابعی که در جریان تولید مسکن نقش دارند را به سمت این بازار سوق دهند و با اعتمادسازی بین سایر بخش‌ها به این بازار رونق بخشند.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ادامه داد: برنامه بعدی بازآفرینی شهری است که باتوجه به امضاء معاهده تولید ۱۰۰۰ واحد مسکونی بتوانیم بافت‌های فرسوده را احیا کنیم.

وی درباره محور بعدی برنامه پیشنهادی خود گفت: اولویت بعدی ما مناطق محروم و راه‌های روستایی است تا  بتوانیم نیازهای فراوانی را که در این بخش وجود دارد، ساماندهی و تأمین کنیم.

اسلامی ادامه داد: مهم‌ترین نکته این است که ما لایحه‌های مدیریتی خود را کوچک و متناسب‌سازی کنیم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره اینکه اجاره‌بها مسکن به صورت سرسام‌آوری افزایش پیدا کرده است و نظارتی هم بر این بخش نیست، چه برنامه‌ای دارید، گفت: اجاره مسکن تابع خود مسکن و شرایط اقتصادی است ، اولویت ما تولید مسکن برای اقشار کم‌درآمد و سامان‌دهی سرمایه و نقدینگی در جامعه است.

وی تاکید کرد: باید درون تشکل‌های انبوه‌سازی اشخاص حقیقی و حقوقی سیاست را بر تولید مسکن اقشار کم‌درآمد بگذارند و عرضه آن رونق بگیرد این امر در حقیقت کمک می‌کند نیاز به واحدهای استیجاری سازگار با سبد مالی متقاضیان صورت گیرد و انشاالله قیمت اجاره بها را کنترل کنیم .

اسلامی همچنین درباره وضعیت صنعت هوایی کشور در دوران تحریم‌ها بیان کرد: تحریم مساله جدیدی نیست و از بعد از پیروزی انقلاب تاکنون صنعت هوایی کشور با تحریم های متفاوتی مواجه بوده و امروز صنعت هوایی ما با توجه به توان متخصصان به گونه‌ای است که توانایی عبور از دوره تحریمی پیش رو را داریم و سن ناوگان هوایی ما هم نسبت به گذشته بسیار پایین‌تر است.

وی افزود: بر این اساس بنده معتقدم که ما توانایی عبور از تحریم‌های پیش رو را داریم و به ویژه در ناوگان هوایی مشکلی برای کشور پیش نمی‌آید.

اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد جزئیات برنامه‌هایش برای مسکن وی تصریح کرد: مسکن مهر معضلاتی دارد و ما باید با برنامه‌ریزی‌های لازم تدابیری را برای تکمیل واحدهای نیمه‌تمام در نظیر بگیریم و از سوی دیگرّ واحدهای تکمیلی را به متقاضیان تحویل دهیم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تصریح کرد: همچنین برخی از واحدهای مسکن مهر زیرساخت‌های لازم را ندارد که ما باید از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای تامین این زیرساخت‌ها استفاده کنیم تا مشکل این واحدها برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز