خبرگزاری کار ایران

نحوه ارسال نفت خشت به مبادی صادراتی بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۸۴۹

بر اساس برنامه شرکت ملی نفت ایران، نفت خام تولیدی میدان خشت به زودی به چند راهه گناوه ارسال و از آنجا به مبادی صادراتی انتقال می یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از معاونت برنامه ریزی و تلفیق طرح ها و برنامه های برنامه ریزی تلفیقی، هم اکنون پروژه ارسال نفت خام میدان خشت به مبادی صادراتی در شرف تکمیل و راه اندازی است به طوری که برای اتصال به چندراهه گناوه، فقط ۲ کیلومتر باقی مانده که پس از تکمیل این بخش، تولید از میدان خشت آغاز می شود.

گفتنی است، هفته گذشته هم در نشستی با حضور نمایندگان مدیریت ها و شرکت های مرتبط، نحوه اتصال خط لوله ١٠ اینچ انتقال نفت خام میدان خشت به چندراهه گناوه بررسی شد.

بر اساس برنامه پیش بینی، مقرر است تولید نفت خام از میدان خشت در ماه های آتی با ۵ هزار بشکه در روز آغاز و به مرور زمان تا سقف ٣٠ هزار بشکه در روز افزایش یابد در ضمن به منظور ایجاد انعطاف عملیاتی در حفظ مشخصات کیفی نفت خام‌‌های صادراتی، اتصال نفت‌ تولیدی این میدان به هر دو سیستم نفت خام‌ سبک و سنگین صادراتی مورد توجه است.

میدان نفتی خشت در منطقه کنار تخته در استان فارس، بین شهرهای کازرون و برازجان واقع شده، حفاری نخستین چاه این میدان که در حوزه فعالیت و اختیارات شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است در سال ۱۳۷۱ انجام شد. گفتنی است نفت تولیدی این میدان پس از توسعه از طریق خط لوله ای به طول تقریبی ٩٧ کیلومتر با هدف صادرات به تلمبه خانه گناوه ارسال می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز