خبرگزاری کار ایران

ورود سامانه جدید بارشی به غرب کشور از امشب

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۱۱۱

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی در مرزهای غربی کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: انتظار ما این است که از فردا یک موج بارشی از نوار غربی وارد کشور شود و از امشب تا نیمه اول فردا استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و جنوب آذرباریجان‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بارش‌های مناسبی در خوزستان و ایلام بر اثر این موج بارشی داشته باشیم، ادامه داد: همچنین در غرب کرمانشاه، جنوب غرب کردستان و جنوب غرب آذربایجان بارش‌های مناسبی را خواهیم داشت، تا جایی که برآورد ما این است؛ در برخی مناطق بارش به بیش از 20 میلیمتر برسد. 

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از صبح فردا وزش باد شدید در خوزستان و نوار غربی کشور پیش‌بینی می‌شود اما به دلیل بارندگی احتمال گرد و خاک کمتر است امروز نیز در برخی از نقاط خوزستان گرد و خاک وجود داشت. به تدریج از فردا از ظهر، تهران نیز بارش‌های اندکی خواهد داشت البته این سامانه به گونه‌ا ی است که هر چه از نوار غربی به سمت داخل مرز می‌آید بارش‌ها در مرکز کشور به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وظیفه گفت: بیشترین بارش‌ها طی امشب و فردا در غرب کرمانشاه، نوار غربی کردستان و منطقه پاوه و جنوب آذربایجان غربی است. همچنین میزان بارش‌ها در نوار غربی و جنوبی در مرز ایران و عراق بیشتر خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت آب و هوا در عراق نیز گفت: کماکان امروز تا فردا وزش باد در این مناطق پیش‌بینی می‌شود که در برخی مواقع همراه با گرد و غبار خواهد بود اما خوشبختانه در این مدت گرد و خاک غلیظ گزارش نشده است. انتظار ما این است که طی امشب و فردا سرعت وزش باد در جنوب عراق افزایش پیدا کند که در این شرایط ممکن است در برخی مناطق گرد و خاک ایجاد شود. اما در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه شرایط آرام خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز