خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز سرمایه‌گذاری ایران بیان کرد:

ارائه راهکار به دولت برای بهبود شاخصه‌های اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۶۴۶

مستوفی اظهار داشت: در راستای بهتر شدن رتبه ایران در شاخصه‌های مختلف اقتصادی ما به دولت پیشنهاداتی ارائه دادیم که سال گذشته دو مورد آن در شورای بررسی رفع قوانین مزاحم در وزارت اقتصاد به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فریال مستوفی رئیس مرکز سرمایه‌گذاری ایران با اشاره به صعود 19 پله‌ای ایران در شاخصه آزادی اقتصاد گفت: موسسه فریزر اولین موسسه در رتبه‌بندی شاخصه‌های آزادی اقتصادی است که سال گذشته دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا آن را جزو پنج موسسه برتر اقتصادی جهان معرفی کرد.

وی ادامه داد: این شاخصه بر اساس بستر ریسک‌پذیری است و از آن جهت برای ما اهمیت دارد که اکثریت سرمایه‌گذاران به آن مراجعه می‌کنند. این موسسه اطلاعات خود را از سایر موسسات جهانی می‌گیرد که متاسفانه به دلیل تحریم چند ساله ایران دسترسی آنها با اطلاعات ما مناسب نبوده و وضعیت ما بهتر از رتبه‌ای است که آنها اعلام کرده‌اند. ما تلاش کردیم که اطلاعات و گزارش‌های آنها به روز شود و امیدوار هستیم که وقتی گزارشات جدید ما تایید شد رتبه ما نیز بهتر شود.

وی در خصوص حوزه فعالیت این موسسه گفت: فریزر بر روی پنج حوزه حقوق مالکیت، دسترسی به پول سالم، حجم اندازه مالیات، آزادی تجارت خارجی و قوانین و مقررات فعالیت می‌کنند که هر کدام از آنها زیرشاخصه‌های زیادی دارد.

مستوفی ادامه داد: ما جلسات زیادی با وزارت اقتصاد، تامین اجتماعی و گمرک داشته‌ایم و سعی کردیم که از آنها اطلاعات را بگیریم ضمن آنکه مرکز سرمایه‌گذاری ایران همزمان مشغول مذاکره با سایر موسساتی که در خصوص ریسک‌پذیری کار می‌کنند است. به طوری که ما توانستیم از رتبه شش به رتبه پنج صعود کنیم که با تحریم مجدد آمریکا دوباره به رتبه شش برگشتیم.

وی ادامه داد: در راستای بهتر شدن رتبه ایران در شاخصه‌های مختلف اقتصادی ما به دولت پیشنهاداتی ارائه دادیم که سال گذشته دو مورد آن در شورای بررسی رفع قوانین مزاحم در وزارت اقتصاد به تصویب رسید.

مستوفی تصریح کرد: این فعالیت‌ها نباید انتظارات را از اتاق بالا ببرد و بر فرض مثال اگر فردا رتبه ما 140 شد بگوییم چرا اتاق کاری نکرده است. مسائلی همچون پول سالم، کنترل نقدینگی و آزادی تجارت خارجی در حیطه دولت است و کاری که ما می‌کنیم این است که گزارشاتی از واقعیت اقتصاد ایران به این موسسات بدهیم زیرا بیشتر مبنای تصمیم‌گیری این موسسات گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها است و متاسفانه رسانه‌های غربی نمای خوبی را از وضعیت ایران مخابره نمی‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز