خبرگزاری کار ایران

کتاب «متغیر پنهان در سرمایه گذاری» منتشر شد

کتاب «متغیر پنهان در سرمایه گذاری» نوشته ابراهیم علیزاده به بررسی و تحلیل 15 اقتصاددان ،فعال اقتصادی و فرهنگ پژوه درباره تاثیر رسانه بر سرمایه‌گذاری می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تحقیقاتی که تاکنون درباره ضعف سرمایه‌گذاری در ایران شده، عمدتا معطوف به کاستی های حقوقی مانند مقررات دست‌وپاگیر و موانع اداری یا عوامل سیاسی و نرخ پایین تشکیل سرمایه و انباشت ناچیز سرمایه بوده است. علل اصلی شعف سرمایه‌گذاری هم همین موارد است. اما از عامل دیگری که می‌تواند این ضعف‌ها را کاهش یا افزایش دهد غفلت شده است.

این عامل، سهم رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و نقد و ایجاد شفافیت و سرانجام هموار کردن راه سرمایه‌گذاری است. در این کتاب، اقتصاددانانی چون دکتر مسعود نیلی و دکتر محسن رنانی موانع سرمایه‌گذاری را از منظر اطلاع‌رسانی تحلیل کرده‌اند.

کتاب «متغیر پنهان در سرمایه گذاری» ، نوشته ابراهیم علیزاده در  206 صفحه با قیمت 15000 تومان از سوی انتشارات دنیای اقتصاد منتشر شده است.

 

کد خبر : ۴۰۰۹۶۰