خبرگزاری کار ایران

طیبه سیاوشی اعلام کرد:

سازمان تبلیغات زیر نظر وزارت ارشاد قرار گرفت/ لزوم حل اختلاف حوزه هنری و ارشاد

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۵۸۴

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می گوید که از ابتدای سال 97 با حذف جدول 17، سازمان تبلیغات و حوزه هنری زیر نظر وزارت ارشاد قرار گرفته است.

 به گزارش ایلنا، طیبه سیاوشی شاه‎عنایتی با اعلام این مطلب گفت: حوزه هنری زیرنظر سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد و از آنجا که سازمان تبلیغات از ابتدای امسال با حذف جدول شماره 17 زیرنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده، انتظاراست با آمدن این سازمان زیرنظر وزارت فرهنگ به مرور چند نگاهی به مسئله فرهنگ و موازی‌کاری‌ها در این عرصه حل و فصل شود. این درحالی است که حوزه هنری مدعی است صرفا فیلم‌های مناسب خانواده را به نمایش می‌گذارند اما این توجیه قابل قبول نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای  اسلامی به خانه ملت گفت: حوزه هنری با مدنظر قرار دادن معیار "خانواده" از فیلم‌های آماده اکران صرفا تعدادی را برای نمایش در سینمای تحت اختیار خود انتخاب می‌کند لذا با این تفسیر فیلمی همچون "عرق سرد" از دایره سینمای خانوادگی حذف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شیوه اتخاذ شده ازسوی حوزه هنری راه‌حل نمایش فیلم‌های  مناسب برای سنین مختلف نیست بلکه راه‌حل اصلی، اجرای صحیح "نظام درجه‌بندی سنی" است، توضیح داد: متاسفانه فاکتور رده‌بندی سنی در موضوعات فرهنگی کنار گذاشته شده است و با وجود طرح این موضوع ازسوی رئیس فعلی سازمان سینمایی همچنان در عرصه سینما رعایت نمی‌شود درحالی که می‎‌تواند بسیاری از اختلافات و مشکلات را حل کند.

سیاوشی شاه‎عنایتی همچنین به تاکید حوزه هنری بر نمایش فیلم‌های انقلابی، معنوی، مروج مسائل مذهبی و... اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه 25 تا 30 درصد سینماهای کل کشور در اختیار حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است، بهتراست چاره‌جویی شود تا مردم بتوانند استفاده بیشتری از این سینماها کرده و به تولیدکنندگان نیز ضرر اقتصادی وارد نشود.

توجیه حوزه هنری مبنی بر اینکه در راستای اجرای منویات انقلاب فقط فیلم‌های مناسب خانواده را به نمایش می‌گذارند قابل قبول نیست اما در عین حال نیز برخی از فیلم‌های ایرانی به هیچ عنوان مناسب برای کودکان و نوجوانان نیستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با اشاره به اینکه مسئولان حوزه هنری اعمال ممیزی مجزا بر فیلم‌ها را رَد کرده‌اند، اظهارکرد: توجیه حوزه هنری مبنی بر اینکه در راستای اجرای منویات انقلاب فقط فیلم‌های مناسب خانواده را به نمایش می‌گذارند قابل قبول نیستند اما در عین حال نیز برخی از فیلم‌های ایرانی به هیچ عنوان مناسب برای کودکان و نوجوانان نیست لذا باید بالاخره باید پس از گذشته چندین سال از اختلاف میان حوزه هنری و سازمان سینمایی برای این مهم چاره‌جویی کرده و خطوط را جزئی‌تر مشخص کنند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز