خبرگزاری کار ایران

آشنایی با یک بیماری پنهان و در حال گسترش؛

چاقی به صورت تصاعدی در حال افزایش است/ شهرنشینی و زندگی ماشینی عامل شیوع چاقی

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۴۲۹

چاقی به عنوان یک بیماری پنهان در حال شناخته شدن است و یکی از بزرگترین معضلات جامعه در آینده عدم آگاهی از چاقی خواهد بود.

به گزارش ایلنا، قباد شهبازی مدیر عامل نوونوردیسک گفت: طی ۴۰ سال اخیر چاقی در تمام دنیا به صورت تصاعدی در حال بالا رفتن است و یکی از بیشترین معضلاتی که باعث چاقی شده دسترسی به انواع غذاهاست و دیگری شهرنشینی و زندگی ماشینی افراد است.

شهبازی عنوان کرد: زندگی شهری و شهرنشینی باعث چاقی و شیوع دیابت شده است. متاسفانه طی چند سال اخیر که روز چاقی برپا می‌شود هدف این بود که چاقی و عوارض آن به مردم و جهانیان معرفی شود و مردم را نسبت به خطرات این بیماری آگاه سازند.

وی تاکید کرد: چاقی مفرط یک بیماری است و در حال حاضر در کشورهای اروپایی از چاقی به عنوان یک بیماری خطرناک نام برده می شود ولی ما امیدواریم که با برگزاری چنین برنامه‌هایی بتوانیم تابوی خجالت‌زدگی از چاقی را در مردم به خصوص افراد چاق بشکنیم .

شهبازی با تاکید بر اینکه وقتی فشار خون به عنوان یک بیماری شناخته شده چاقی نیز به عنوان بیماری شناخته شود، تصریح کرد: شناخته شدن چاقی به عنوان یک بیماری باعث می‌شود که فرهنگ مردم عوض شود و پزشکان بتوانند با چاقی مردم مثل یک بیماری برخورد کنند و بیماری آنها را کنترل و درمان کنند. هدف ما در دهکده چاقی این است که بتوانیم آگاهی و آموزش را در زمینه مسئله چاقی بدون هیچ ترس و واهمه خجالتی درمان کنیم و آموزش های لازم را در خصوص چاقی و تندرستی به مردم ارائه دهیم.

شهبازی تصریح کرد: هدف نهایی ما در این دهکده این است که ورزش را به مردم آگاهی رسانی کنیم به صورتی که بدانند حتما برای ورزش کردن نباید به باشگاه رفت بلکه با شیوه‌های ساده‌تر در منزل می‌توان به سلامتی و تندرستی نگاه ویژه ای داشت.

گزارش‌های متعددی از چاقی در دسترس است ولی آنچه که در حال حاضر بر روی آن در حال کار هستیم  دیابت است به طوری که در حال حاضر ۵ میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند و از این تعداد در شهرهای مختلف ۱۰ درصد جمعیت بزرگسال شهری و در بخش روستایی نیز کمتر از ۵ درصد را شامل می شوند.

وی تصریح کرد: طی سال های آینده متوسط سن ابتلا به دیابت به بالای ۴۰ می رسد و ما می دانیم که دیابت از ۴۰ سال به بالا بیشتر است بنابراین فرض بر این است حدود ۲۰ سال آینده تعداد دیابتی‌های ایران ۲ برابر می‌شود و رقمی در حدود ۹ میلیون نفر تا سال ۲۰۳۰ خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز