خبرگزاری کار ایران

در توییتر مطرح شد؛

واکنش بعیدی‌نژاد به تمدید تعلیق ایران از لیست سیاه FATF

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۳۵۷

سفیر ایران در لندن از تمدید تعلیق ایران از لیست سیاه FATF استقبال و تاکید کرد: این تصمیم نشان داد که تلاش‌های موثر مجلس و دیگر نهادهای قانونی کشور برای استانداردسازی مقررات بانکی و مالی ایران عمیقا مورد توجه کشورهای جهان قرار دارد.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد با اشاره به تمدید تعلیق ایران از لیست سیاه FATF و اقدامات مقابله این گروه در توییتر خود نوشت: در اجلاس هیات مدیره FATF علیرغم تلاش آمریکا و اسرائیل، با تمدید تعلیق ایران از لیست سیاه تبادلات بانکی و مالی تا جلسه بعدی موافقت شد.

وی افزود: این (تصمیم به تمدید مجدد) نشان داد که تلاش‌های موثر مجلس و دیگر نهادهای قانونی کشور برای استانداردسازی مقررات بانکی و مالی ایران عمیقا مورد توجه کشورهای جهان قرار دارد.

عصر روز جمعه گروه ویژه اقدام مالی بعد از یک هفته بحث و بررسی اعلام کرد با توجه به تلاش‌های تهران برای اجرای توصیه های این نهاد تا فوریه ۲۰۱۹ فرصت می‌دهد تا در موارد مورد نظر (۹ مورد) ایران اقدامات لازم را تکمیل و نهایی کند.

نام ایران از تیرماه ۱۳۹۵ با اجرای برجام در لیست سیاه FATF به تعلیق درآمد و به ایران فرصت داده شد تا قوانین مد نظر این نهاد را در کشور خود اجرایی کند.

برخی از این توصیه‌ها و قواعد با مخالفت‌ها و انتقادات جدی در عرصه سیاسی و قانونگذاری مواجه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز