خبرگزاری کار ایران

بررسی برخی آسیب‌های سازه ای ۱۳ بنای تاریخی در سفر به ۸ استان کشور

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۱۹۶

اساتید و صاحبنظران کمیته علمی بررسی، تحقیق و مرمت سازه‌های تاریخی (ایسکارسا) با همراهی متخصصان ایرانی مرمت به منظور بررسی برخی آسیب‌های سازه‌ای ۱۳ بنای تاریخی، به ۸ استان کشور سفر می‌کنند.

به گزارش ایلنا، سیدهادی احمدی روئینی (مدیرکل خفظ و احیاء بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخ)  با اعلام خبر بررسی برخی آسیب‌های سازه‌ای ۱۳ بنای تاریخی در سفر به ۸ استان کشور گفت: این سفر پس از کارگاه سه روزه آموزشی بین المللی مرمت و استحکام بخشی بناهای تاریخی که از فردا به مدت سه روز در تهران برگزار می‌شود صورت می‌گیرد.

به گفته احمدی روئینی، اساتید سازه و مرمت شرکت کننده دردر قالب دو گروه و با سفر به استان‌های اصفهان، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، لرستان و همدان  مشکلات سازه‌ای بناهایی همچون مجموعه شیخ علاءالدوله در سمنان، سازه‌های آبی شوشتر، مقبره دانیال نبی در شوش، پل قدیم دزفول و فلعه شوش، آتشکده فیروزآباد، قلعه دختر، میل گور، آتشکده سروستان را از نزدیک بررسی خواهند کرد.

وی بازدید از مجموعه میدان امام، سی و سه پل، مسجد جامع همدان، پل‌های تاریخی گاومیشان، کشکان و قلعه فلک الافلاک در استان لرستان را از دیگر بناهایی برشمرد که از سوی هیات اعزامی مورد بازدید و بررسی قرار خواهد گرفت.

احمدی حضور ۱۳ کارشناس و متخصص مرمت از کشورهای آمریکا، ایتالیا، ترکیه، چک، رومانی، ژاپن، لهستان، مکزیک و یونان کمیته علمی بررسی، تحقیق و مرمت سازه‌های تاریخی (ایسکارسا) نهاد فنی زیرمجموعه ایکوموس به همراه اساتید و متخصصان  مرمت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در کارگاه آموزشی یاد شده را فرصتی معتنم در انتقال تجربیات جهانی، ارتقای سطج دانش کارشناسان داخلی و تصمیم‌گیری‌های اصولی در موضوع نظارت و مرمت بناهای تاریخی عنوان کرد.

وی گفت: شرکت‌کنندگان در کارگاه آموزشی بین‌المللی مرمت و استحکام بخشی بناهای تاریخی  که به همت اداره کل حفظ و احیاء بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی و با همکاری ایسکارسا و حمایت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت حامیان میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برگزار می‌شود، گواهینامه بین المللی آموزش دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز