خبرگزاری کار ایران

سی‌ان‌ان گزارش داد؛

افسر سازمان اطلاعات سعودی بر بازجویی و قتل خاشقجی نظارت داشت

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۶۰۱

سازمان اطلاعات عربستان یک افسر عالی‌رتبه را مامور عملیات قتل روزنامه‌نگار سعودی کرده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان، یک افسر عالی‌رتبه سازمان اطلاعات عربستان، بر عملیاتی که از قرار معلوم برای قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار سعودی، ترتیب داده شده بود نظارت داشت. این خبر را سه منبع آشنا با این پرونده به سی‌ان‌ان دادند. 

یکی از این منابع، افسر مذکور را از افراد نزدیک به حلقه داخلی «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، می‌داند. مشخص نیست که آیا ولیعهد عربستان دستور این بازجویی، آدم‌ربایی یا کشتار را صادر کرده یا نه. چندین مقام رسمی که سی‌ان‌ان با آن‌ها صحبت کرده گفته‌اند که این ماموریت بدون اطلاع ولیعهد ۳۳ ساله عربستان ممکن نبود. 

دومین منبع گفت که این افسر و تیمش برای بازجویی خاشقجی به استانبول فرستاده شده بودند. این منبع گفت که مقام‌های سعودی احتمال می‌دادند که این روزنامه‌نگار با قطر، رقیب اصلی عربستان، مرتبط باشد. هیچ مدرکی دال بر این ظن مقام‌های سعودی یافت نشده است. 

یک منبع دیگر به سی‌ان‌ان گفت که سازمان‌دهنده این ماموریت گزارش شفافی به ریاض نداده و دلیل سردرگمی دولت عربستان درباره این مسئله نیز همین است. روز دوشنبه، چند منبع به سی‌ان‌ان گفتند که عربستان گزارش خواهد کرد که خاشقجی به دلیل از کنترل خارج شدن بازجویی کشته شده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز