خبرگزاری کار ایران

ان‌بی‌سی گزارش داد:

عربستان در تلاش برای سلب مسئولیت از بن‌سلمان در قتل خاشقجی است

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۹۳۷

منابع آگاه گفته‌اند که عربستان سعودی تلاش می‌کند از ولیعهد این کشور در پرونده قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی سلب مسئولیت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری ان‌بی‌سی، دولت عربستان سعودی در حال بررسی این گزینه است تا اعتراف کند که «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است. این خبر را سه منبع آگاه به شبکه خبری ان‌بی‌سی دادند. 

به گفته دو نفر از این منابع، سعودی‌ها در تلاش هستند تا توجیهی دست و پا کنند که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، را از اتهام دست داشتن در این قضیه معاف کنند. به گفته این منابع، ریاض در تلاش است تا قضیه را چنان نشان دهد که بن سلمان دستور قتل خاشقچی را نداده و اطلاعی هم از آن نداشته است. 

چنین راه گریزی می‌تواند به عربستان کمک کند تا وجهه خود را همچنان حفظ کند و نظرها را از این امر که ریاض پیشتر مدعی شده بود خاشقچی کنسولگری را ترک کرده است، دور کند.

یکی از این دو نفر به نقل از افرادی نزدیک به پادشاهی عربستان، گفت که ریاض مدعی خواهد شد که افرادی گمنام خاشقچی را طی بازجویی، به اشتباه کشته‌اند. منبع سوم گفت که ایالات متحده هنوز نمی‌داند که سعودی‌ها چه توجیهی درباره این مسئله دست‌وپا کنند، اما ریاض قطعا بناست «مسئولیت» این قضیه را بپذیرد. 

این سه منبع نخواستند نام‌شان فاش شود. 

سخنگوی سفارت عربستان در واشنگتن از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز