خبرگزاری کار ایران

آلمان:

شاید نیاز باشد اروپا سیاست‌های خود را در قبال عربستان تغییر دهد

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۴۹۵

سخنگوی سیاست خارجی حزب محافظه‌کار آلمان گفت که اروپا ممکن است سیاست‌های خود در قبال ریاض را تغییر دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اروپا ممکن است در روابط خود با عربستان سعودی تجدیدنظر کند. یک مقام ارشد آلمان با اعلام این خبر گفت که این امر بستگی به نتیجه تحقیقات در زمینه پرونده «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار سعودی دارد که از دوم اکتبر و پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده است. 

مقام‌های ترکیه اعلام کرده‌اند که به باور آن‌ها خاشقجی در کنسولگری عربستان کشته شده است؛ اتهامی که عربستان به‌شدت رد می‌کند. 

«یورگن هارت» سخنگوی سیاست خارجی حزب محافظه‌کار آلمان،‌ گفت: «ما تصویر بسیار دوگانه‌ای از عربستان داریم، به‌ویژه پس از قضیه خاقجی در روزهای گذشته و آنچه در روزهای آینده خواهیم دید این تصویر را تکمیل می‌کند. شاید نیاز باشد اروپا سیاست‌های خود را در قبال عربستان تغییر دهد.»

وی افزود: «باید از اقتصاد به‌عنوان اهرم فشار استفاده کنیم تا عربستان سعودی به عنصری باثبات در منطقه بدل شود.»

هارت همچنین گفت که هنوز برای ایجاد تغییرات ملموس در زمینه روابط با عربستان زود است و هیچ برنامه‌ای برای تحریم این کشور در دستور کار نیست. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز