خبرگزاری کار ایران

در کار گروه گردشگری مطرح شد؛

مطالعه محورهای گردشگری اردبیل/ سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی است

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۴۱۱

سومین کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید بر مطالعه جاده ها و محورهای گردشگری استان و رونق این حوزه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل میراث فرهنگی استان در این جلسه رویکرد اصلی این مجموعه را رونق گردشگری اردبیل عنوان کرد.

نادر فلاحی متذکر شد: بر همین اساس مطالعه جاده های گردشگری اردبیل در دست اقدام است و قرار است بعد از اعلام نظر مشاور نسبت به تقویت خدمات و تاسیسات گردشگری در این محورها اقدام شود.

وی با اذعان به اینکه گردشگری یک حوزه کاملا فرابخشی است، تاکید کرد: موفقیت در این حوزه نیازمند همکاری تمامی مجموعه‌هایی است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه تأثیرگذار هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: با توجه به برنامه های پیش بینی شده در نیمه دوم سال شاهد رونق چشمگیر گردشگری استان خواهیم بود و در سال 98 نیز اردبیل به کارگاه بزرگ عمرانی پروژه های سرمایه گذاری و گردشگری تبدیل می شود.

رشد حضور گردشگران خارجی در اردبیل

در این جلسه همچنین سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به ضرورت معرفی توانمندی های استان در حوزه گردشگری اشاره کرد.

صغری فرشی تاکید کرد: 10 رویداد بزرگ گردشگری در سطح استانی و ملی در 6 ماهه نخست امسال برگزار شده و توانسته گوشه ای از توانمندی استان را به نمایش بگذارد.

فرشی با اشاره به افزایش حضور گردشگران خارجی در استان اردبیل ادامه داد: در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 53 درصد افزایش در ورود اتباع آذری به ثبت رسیده است.

وی همچنین به رشد بازدید از موزه های استان در نیمه نخست سال اشاره و تاکید کرد: در نیمه نخست امسال 255 هزار و 665 نفر از موزه ها بازدید داشتند که چهار هزار و 516 نفر از این تعداد بازدیدکنندگان خارجی هستند.

تدوین 20 بسته سرمایه گذاری

سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این جلسه به بررسی پروژه های بلاتکلیف در حوزه سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: 20 بسته سرمایه گذاری نیز در سطح استان تعریف شده است.

ناصر محمودی همچنین در خصوص برخی مشکلات واحدهای پذیرایی بین راهی در زیباسازی و نماسازی خواستار حمایت اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از سرمایه گذاران شد.

در این جلسه همچنین معاون امور عمرانی استانداری اردبیل نیز رویکرد دولت را حمایت از بخش گردشگری عنوان کرد.

بهروز ندایی افزود: گردشگری اصلی‌ترین محور توسعه استان است و بعد از اتمام مطالعات محورهای گردشگری و تصویب آن در کارگروه تمامی برنامه ها برای دستگاه های متولی لازم الاجرا خواهد بود.

وی بیان داشت: در خصوص ساخت و ساز مراکز اقامتی و تفریحی بین راهی نیز لازم است قوانین و مقررات رعایت شده و مشکلات سرمایه گذاران حل و فصل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز