خبرگزاری کار ایران

در فرمانداری مطرح شد؛

اطلس ساماندهی پسماند شهرستان کرج تدوین شود/تجهیز کامیون های حمل پسماند کرج به GPS مجهز

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۲۹۸

معاون فرماندار کرج از برنامه‌ریزی برای پاک‌سازی محور کرج – کندوان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین شریف‌کاظمی در سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان کرج که در فرمانداری برگزار شد، گفت: چهارمین جاده ستاره‌دار بین‌المللی در مسیر گردشگری چالوس واقع است و این درحالی است که هنوز نتوانسته‌ایم از فرصت‌های موجود با ظرفیت‌هایی که کنار آن داریم، از جمله رسانه‌ها برای تقویت فرهنگ عمومی حفاظت از محیط زیست بهره مند شویم.

وی ضمن تأکید بر اجرای وظایف قانونی دستگاه‌ها در این زمینه افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری در این زمینه از دانش و تخصص خوبی برخوردار است و انتظار می رود خروجی آن نیز به بهبود وضعیت زیست محیطی منتهی شود که ایفای نقش مدیریت‌شهری با آسیب‌شناسی وضعیت موجود و مشارکت گرفتن از بخشداری‌ها از محوری‌ترین اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون فرماندار شهرستان کرج از طرح پاک‌سازی محور کرج – چالوس خبر داد و گفت: در جریان اجرای این طرح جهادی، محور کرج از سه راه عظیمیه تا شمال کندوان پاک‌سازی می شود.

وی افزود: لازم است در این زمینه رسانه‌ها با اطلاع رسانی جامع زمینه مشارکت و دعوت از مردم را برای پاک‌سازی محیط زیست در دستور کار قرار دهند.

لزوم اطلس ساماندهی پسماند کرج 

معاون امور عمرانی فرمانداری کرج در ادامه خواستار تهیه اطلس ساماندهی پسماند برای شهرستان کرج شد و بکارگیری از همه فرصت‌های موجود با بهره‌گیری از توانمندی دستگاه‌های خدمات رسان و متولیان امر را مورد تأکید قرار داد.

تجهیز کامیون‌های حمل پسماند به GPS

کاظمی در بحث مدیریت زباله‌های شهری نیز از مجهز شدن خودروهای حمل نخاله و پسماندهای شهری به GPS و کد اختصاصی خبر داد و افزود: این خودروها دارای کد حمل ضایعات حاصل از نخاله‌ها و زباله‌های پسماندی خواهند شد.

در ادامه این نشست نمایندگان اداره بهداشت و درمان، دادگستری، صنعت و معدن، اتاق اصناف، اتحادیه کامیونداران و شهرداری‌های شهرهای کرج برای امر مقابله با پسماند اعلام آمادگی صددرصدی داشتند.

تاکید شفقی در تشکیل کارگروه پسماند

راحتی، رئیس محیط زیست شهرستان کرج نیز در ادامه با بیان اینکه تشکیل کارگروه‌های مدیریت پسماند دستور ویژه فرماندار محترم کرج است، گفت: شهرداری‌ها در این زمینه ملزم به اجرای قوانین زیست محیطی شده‌اند و خاطیان امر نیز با معرفی به دادگاه واقف به ضرورت رعایت ضوابط شده اند.

وی افزود: سه نقطه در بخش آسارا نیز برای مدیریت پسماند پیش‌بینی شده و در جلسه ای که به‌زودی با حضور معاون عمرانی فرماندار کرج در آسارا تشکیل می‌شود، مکان‌های مورد تأیید اعلام خواهد شد. 

ضرورت تدوین مدیریت پسماند در همه شهرهای کرج از دیگر نکاتی بود که راحتی بر آن اشاره داشت.

تولید روزانه 900 تن زباله در کرج

در ادامه اصغر نصیری، سرپرست مدیریت پسماند شهرداری کرج گزارشی از اقدامات انجام شده درباره مدیریت پسماند ارایه داد.

ساماندهی خاک و نخاله در کرج از جمله موضوعاتی بود که وی بر آن اشاره داشت و گفت: طرح تفکیک از مبدا و جمع‌آوری پسماند برای تبدیل آن به کمپوست از جمله پروژه‌هایی است که قابلیت اجرا شدن در شهر کرج را دارد.

بنابراین گزارش روزانه در سطح شهرستان کرج 900 تن زباله در هر 24 ساعت تولید می‌شود و از این رقم شهرهای کرج و فردیس روزانه 5 تا 6 تن تولید زباله دارند. لزوم پیش‌بینی طرح جامع مدیریت پسماند و راه‌اندازی اخیر کارخانه پسماند کرج از دیگر موضوعاتی بود که نصیری بر آن اشاره داشت. 

ترسیم نقشه جامع در راستای حفاظت از محیط زیست کرج از محورهای این نشست بشمار می‌رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز