خبرگزاری کار ایران

فواد حجازی: موسیقی ما هنوز از دهه ۷۰ تاثیر می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۰۲۹

فواد حجازی می‌گوید فضای موسیقی در بعد از انقلاب، از دهه ۷۰ تغییر کرد و در این میان باید از نقش فریدون شهبازیان به نیکی یاد کرد. به گونه‌ای که موسیقی ما هنوز از دهه ۷۰ تاثیر می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، دومین برنامه شبِ موسیقیِ مجله تصویری «شب‌های هنر» با حضور  فواد حجازی (آهنگساز و نوازنده) و سحر سخایی (محقق ، پژوهشگر و آهنگساز) با موضوع «مواجهه موسیقی پاپ و سنتی» از شبکه چهار سیما روی آنتن رفت.

 فواد حجازی درپاسخ به این سوال که اساسا موسیقی پاپ  در جامعه ما وجود دارد یا خیر، گفت: این نوع از موسیقی‌ها در سال‌های ۴۸ و ۴۷ در ایران رشد داشت و موزیسین‌های ارامنه، پاپ را با سازهای غربی اجرا می‌کردند.

سحر سخایی نیز این سوال را که آیا موسیقی پاپ وجود خارجی دارد یا ما فقط اصواتی را می‌شنویم، پرسش بسیاری از موسیقی‌شناسان ذکر کرد و گفت:  برخی از موسیقیدان‌ها بر این باورند که آن نوع از موسیقی پاپ که در ایران، مصر و ترکیه رواج دارد پاپ نیست. آن نوع از موسیقی که منسوب به پاپیولار است از دهه ۲۰ وارد ایران شده و پس از یک دوره فطرت، از سال‌های ۷۴ و ۷۵ دوره درخشانی را تجربه کرده است.

حجازی گفت: پس از انقلاب با محدودیت‌هایی که برای موسیقی ایجاد شد موسیقی به سمت سرود رفت اما از دهه ۷۰ فضای موسیقی تغییر کرد و در این میان از نقش فریدون شهبازیان به نیکی یاد می‌شود. به گونه‌ای که موسیقی ما هنوز از دهه ۷۰ تاثیر می‌گیرد.

حجازی سال‌های بین ۸۵ تا ۹۰ را سال‌های تکنولوژی و موسیقی زیرزمینی و ناشناختگی معرفی کرد. او علت این که موسیقی پاپ امروز به سمت موسیقی ضعیف رفته است را تکنولوژی دانست و عمر و اعتبار این نوع از موسیقی‌های کم ارزش را کمتر از یک هفته ذکر کرد.

مجله تصویری شامگاهی «شب‌های هنر» یکشنبه شب‌ها به موسیقی اختصاص دارد و با اجرای رضا مهدوی ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز