خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان حج و زیارت به ایلنا خبر داد:

عودت ۳۰۰ زائر از مرزها به دلیل دارا بودن ویزای جعلی

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۸۳۸

معاون سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام ۷۵۰ هزار زائر اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: متاسفانه روازنه‌ گزارش‌های متعددی از عودت زائران از مرز به دلیل دارا بودن ویزای جعلی ارائه می‌شود، بطوریکه تنها در یک روز ۳۰۰ زائر عودت داده شدند.

اکبر رضایی (معاون سازمان حج و زیارت) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین جزییات ثبت‌نام زائران سفر اربعین گفت: تا به امروز ۷۵۰ هزار ثبت‌نام در سامانه سماح انجام شده است و استان‌‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و خوزستان تاکنون بیشترین آمار ثبت‌نام‌کنندگان زیارت اربعین را دارند.

وی با بیان اینکه روند ثبت‌نام و مراجعه به دفاتر در روزهای اخیر بهتر شده‌است، ادامه داد: امیدواریم متقاضیان زیارت اربعین زودتر مراجعه کنند، چراکه قطعا با تراکم در روزهای آخر مواجه خواهیم بود. براساس گزارشات دفاتر سازمان از سراسر کشور و از کنسولگری‌ها روند دریافت ویزا عادی است و بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت متناسب با میزان مراجعات و زائران متفاوت است، اما روند دریافت ویزا عادی است و در برخی از استان‌ها نیز شاید سرعت بیشتری نیز داشته باشد.

معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اعزام زائران اربعین آغاز شده است، خاطرنشان کرد: گزارشاتی به صورت مرتب مبنی بر عودت دادن زائران از مرز به دلیل داشتن ویزای جعلی داده می‌شود. متاسفانه برخی زائران به دلیل عدم دقتی که در خصوص گرفتن ویزا دارند و بعضا ممکن است، ویزا را از دفاتری دریافت کرده باشند که ادعای قیمت ارزانتر یا سرعت بیشتر در کار را دارند، از همین‌رو در لب مرز با مشکل جعلی بودن ویزا مواجه می‌شوند.

رضایی تصریح کرد: در روزهای اخیر فقط در یک مورد در یک روز حدود ۳۰۰ زائر از استان‌‌های مختلف به دلیل داشتن ویزای جعلی از مرز عودت داده شدند. متاسفانه زائران به تبلیغات این دفاتر اعتماد کرده و ویزا دریافت کردند و در لب مرز با مشکل مواجه شدند.

رضایی تصریح کرد: قیمت دریافت ویزا در سامانه سماح که ستاد مرکزی اربعین تعیین کرده و ارائه می‌شود، در حدود ۲۳۵ هزار تومان است. و دریافت بیشتر از این مبلغ از مردم تخلف است و اگر کمتر از این مبلغ هم باشد، مسلما ویزای جعلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز