خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران:

تا پایان سال به تکنولوژی ساخت همه تجهیزات دست می‌یابیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۷۷۹

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به توانمندی‌های بزرگ داخلی کشور گفت: متاسفانه عده‌ای که علاقه به واردات تجهیزات دارند، ما را می‌ترسانند و تمایل ندارند تجهیزات را ساخت داخل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا طیبی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه میان مترو و جهاد دانشگاهی و در جمع خبرنگاران گفت: کشور ما در زمینه تربیت مهندسین توانا بسیار خوب کار کرده است. در این تفاهم‌نامه هم قید شده که تمامی تجهیزات باید استاندارد باشند ضمن اینکه ما می‌دانیم باید در ساخت تجهیزات استانداردهای مورد قبول مترو را رعایت کنیم. بنابراین نباید نگران مسائل استاندارد باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: مشکلی که در ایران داریم این است که دارای آزمایشگاه مرجع نیستیم اما می‌توانیم با هماهنگی کارفرما که شرکت بهره‌برداری مترو است، تجهیزات را روی دستگاه گذاشته و تست کنیم.

وی با اشاره به عده‌ای که علاقمندند مرتب واردات تجهیزات صورت بگیرد، اظهار کرد: این افراد ما را از ساخت داخل می‌ترسانند و توان مهندسان کشور را زیر سوال می‌برند. ما در سال 89 و 90 رکتی‌فایر ساختیم. فقط زمان بهره‌برداری آن خیلی طولانی شد. ما همچنین گیت‌های تردد را ساخته‌ایم ضمن اینکه سیستم رانش را در یک مدل آزمایشگاهی و یک مدل صنعتی کوچک ساخته‌ایم.

طیبی با بیان اینکه نباید اصلا راجع به استاندارد محصولات خود نگرانی داشته باشیم و نباید به توان داخلی خود شک کنیم، گفت: به ویژه که تعداد تجهیزاتی که مورد نیاز است کار را اقتصادی می‌کنند و می‌توانند ما را در منطقه به یک مرجع صادراتی تبدیل کنند.

طیبی با بیان اینکه پیشرفت‌های خیلی خوبی در حوزه مترو داشته‌ایم، اظهار کرد: ما تنها در مجموعه سیستم رانش یک تجهیز را داریم که باید در قدرت واقعی ساخته شوند اما بسیاری از تجهیزات را حداقل به صورت آزمایشگاهی ساخته‌ایم.

وی تاکید کرد: تصور می‌کنم تا پایان سال 98 به لحاظ تکنولوژی به ساخت تجهیزات مترو دست پیدا کنیم و تعداد زیادی از این تجهیزات را هم در این زمان‌بندی بسازیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز