خبرگزاری کار ایران

مدیر سابق سیا:

ادعای عربستان مبنی بر بی‌گناهی در پرونده خاشقجی، بی‌اساس است

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۷۷۴

مدیر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اظهارات سران سعودی مبنی بر تکذیب دخالت در پرونده روزنامه‌نگار منتقد سعودی را بی‌پایه و اساس خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «جان برنان» مدیر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت  که دلایل سران سعودی در تکذیب دخالت در موضوع «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی بی‌پایه و اساس است.

وی افزود: «اگر خاشقجی در هتل یا مکانی خاص در ترکیه ناپدید شده بود، امکان پذیرفتن ادعای آنها وجود داشت اما با استناد به دوربین­‌ها، وی هنگام حضور در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده است. بنابراین انکار عربستان سعودی نسبت به این موضوع قانع‌کننده نیست».

به اعتقاد مدیر سابق سیا این ادعا که یک فرد مقیم آمریکا و نویسنده روزنامه «واشنگتن پست» بدون اطلاع تصمیم‌گیرنده اصلی سعودی در یک کشور خارجی و در نمایندگی دیپلماسی مورد چنین جنایتی قرار گرفته، باور کردنی نیست.

وی تأکید کرد: «تصمیم‌گیرنده اصلی عربستان، محمد بن سلمان ولیعهد این کشور است. ملک سلمان پیر است و قدرت سیاسی و یا حتی توان عقلی انجام هیچ فعالیتی ندارد».  

جان برنان گفت که رهبر سعودی بدون ارتباط با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «جرد کوشنر» مشاور ارشدش جرأت ارتکاب چنین عملی را نداشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز