خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

ضرورت طراحی برنامه کارشناسی و هدفمند برای ساماندهی آموزش عالی

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۷۵۳

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه « ساماندهی آموزش عالی» مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و از تکالیف قانون برنامه ششم توسعه است، گفت: باید ساماندهی بر اساس طرح کارشناسی، آینده نگرانه و هدفمند باشد.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی روز دوشنبه در جمع مدیران واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: در موقعیتی تاریخی به سر می بریم که نگاه خانواده‌ها و دانشجویان به اشتغال پذیری رشته‌های تحصیلی بیشتر شده و این بهترین زمان برای معرفی رشته‌های مهارتی و فنی در جامعه است.

وزیر علوم افزود: برای راه اندازی نظام صلاحیت حرفه‌ای و توجه کارفرمایان به گواهی مهارت برای پذیرش کارجویان، باید با سازمان امور اداری و استخدامی و اتحادیه‌های صنفی مشاغل مختلف رایزنی کنیم تا ارائه گواهی مهارت را به عنوان شرط استخدام لحاظ کنند.

غلامی با اشاره به موفقیت بیشتر دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی برای پیدا کردن شغل گفت: لازم است در شبکه‌های سراسری صدا و سیما و مجامع تولیدی و صنفی، قابلیت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی تبلیغ و اطلاع رسانی شود.

وزیر علوم با اشاره به تاریخچه شکل گیری آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در دهه ۶۰ و تاریخ ۲۶ ساله دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در گذشته این دانشگاه‌ها به سمت ارائه مدارک و مسیر رشته‌های نظری حرکت کرده بودند که اخیراً این روند بازنگری و آماده کردن افراد برای ورود به بازار کار محور فعالیت قرار گرفت.

غلامی تاکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در کنار دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند در رشد اقتصادی کشور از طریق تربیت دانش آموختگان کارآفرین نقش مهمی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز