خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

زنان روستایی کار با اینترنت را یاد بگیرند

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۷۵۲

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در دولت دوازدهم، زمینه‌های بهبود و ارتقای وضعیت زنان فراهم شده، اما کارهای زیادی به ویژه در زمینه آموزش، سوادآموزی و موضوع ترک تحصیل دختران روستایی و عشایری باید انجام شود.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار امروز دوشنبه در دومین همایش ملی زنان روستایی و عشایری که همزمان با روز جهانی زنان روستایی برگزار شد، اظهار کرد: موضوع سوادآموزی و کمک به دختران روستایی و عشایری که ترک تحصیل کرده‌اند با توجه به تنوع قومی و فرهنگی و مناطق مرزی مهم است و دولت برنامه ها و سیاست هایی را به ویژه در برنامه ششم توسعه برای بهبود وضعیت زنان از جمله زنان روستایی و عشایری دارد.

وی افزود: ما طرح خاصی برای آموزش دختران بازمانده از تحصیل با همکاری سازمان نهضت سواد آموزی داریم.

ابتکار، طرح ترویج و فرهنگ سازی تولید و مصرف محصولات استاندارد کشاورزی ویژه زنان روستایی و عشایر را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: این طرح که با نگاه توسعه پایدار تدوین شده، در زمینه اشتغالزایی و کارآفرینی موثر است.

معاون رییس جمهوری از سازمان برنامه و بودجه خواست، پیش بینی های لازم را برای گسترش این طرح با تاکید بر صندوق های خرد زنان روستایی و عشایری و تعاونی های روستایی داشته باشد.

وی در عین حال یکی از محورهای فعالیت سازمان های مردم نهاد را حمایت از طرح ترویج و فرهنگ سازی تولید و مصرف محصولات استاندارد کشاورزی ویژه زنان روستایی و عشایری عنوان کرد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: حمایت سازمان های مردم نهاد از این طرح ها می تواند به ترویج تولید محصولات گواهی شده، سالم و ارگانیک توسط زنان روستایی و عشایری کمک کند.

وی با بیان این که آموزش فناوری اطلاعات برای زنان روستایی در سطح کشور آغاز شده است، تصریح کرد: زنان روستایی باید نحوه کار با اینترنت را برای بازاریابی محصولات و کالاهای خود یاد بگیرند و ما امیدواریم قسمتی از صادرات دستاوردهای زنان روستایی و عشایری از طریق شبکه های ارتباطی بین المللی انجام شود.

ابتکار بر توان افزایی زنان و خانواده روستایی تاکید کرد و اذعان داشت: ارتقای مهارت های خانواده به ویژه مهارت های ارتباطی از برنامه های این معاونت است و یکی از گروه های هدف ما خانواده روستایی است.

وی با اشاره به پیشنهاد تشخیص زودرس برخی سرطان ها در زنان روستایی و عشایری توسط کارگروه زنان روستایی گفت: ما در موافقتنامه ای که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتیم این موضوع را گنجاندیم و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

ابتکار حمایت از لباس های محلی و سنتی اقوام ایرانی به ویژه زنان را از اقدامات این معاونت عنوان کرد و گفت: حفظ و ترویج لباس های سنتی و محلی اقوام مختلف می تواند به همبستگی ملی کمک کند لذا این اقدام موجب توسعه تولید، کارآفرینی و گردشگری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز