خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان عنوان کرد:

زهاب نیشکر منشاء تولید و اشتغال در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۵۶۱

استاندار خوزستان گفت: توانسته ایم زهاب نیشکر را به منشاء تولید برای استان و کشور تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه ۲۲ مهر ماه در آیین افتتاح پروژه پرورش میگو و ماهی با استفاده از زهاب نیشکر در کشت و صنعت میرزا کوچک خان خوزستان، اظهار کرد: استفاده از زهاب نیشکر برای ایجاد تولید و اشتغال جزء با همکاری بخش های مختلف استان و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی محقق نمی شد.

وی افزود: با کار بین بخشی و هماهنگی هایی که انجام گرفت، خوشبختانه توانستیم با استفاده از زهاب نیشکر محصولاتی مانند برنج و جو را تولید کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: توانسته ایم زهاب نیشکر را به منشاء تولید برای استان و کشور تبدیل کنیم. در این کار دو تهدید کانون ریزگردها و زهاب نیشکر را به فرصتی برای تولید و اشتغال تبدیل خواهیم کرد.

شریعتی گفت: با اجرای طرح پرورش میگو و ماهی با استفاده از زهاب نیشکر توانسته ایم استفاده بهینه ای از منابع استان انجام دهیم.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا از زهاب هایی که زمانی حتی در دفع آن ها با مشکل مواجه بودیم، نهایت بهره وری را داشته باشیم و در این زمینه تلاش های فراوانی انجام گرفته است که باید از همه افرادی که تلاش کرده اند تشکر کرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: به همه کسانی که در این راستا گام برداشته اند تاکید می کنم، همین مسیر را ادامه دهند تا شرایط مناسبی در بحث بهره وری از منابع در استان به وجود آید.

شریعتی با اشاره به برخی انتقادات درباره عدم استفاده از زهاب نیشکر، یادآور شد: همیشه یکی از انتقاداتی که به ما وارد می شود این است که از منابع استفاده بهینه ای انجام نمی دهیم.

وی گفت: یکی از انتقادات نیز این بود که ما آب را برای یک کشت استفاده می کنیم و این منبع با ارزش را از دست می دهیم.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز