خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

ترددهای ایام اربعین با امنیت کشور و خوزستان مرتبط است

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۵۰۲

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم تامین امنیت مراسم اربعین گفت: ترددهای ایام اربعین قطعا با امنیت کشور و استان خوزستان مرتبط است و به همین دلیل نباید امنیت را فدای هیچ چیز دیگری کنیم.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی ظهر امروز (15 مهرماه) در جلسه ستاد اربعین که  در مرز چذابه برگزار شد، با اشاره به بررسی فعالیت‌های در حال انجام در ستاد اربعین برای بهبود زیرساخت‌ها اظهار کرد: روند خدمت‌‌رسانی و گسترش این خدمات برای مراسم اربعین باید ادامه یابد. در سال جاری ایراداتی که سال‌های گذشته وجود داشت برطرف شوند. همچنین ایرادات احتمالی امسال باید در سال‌های آینده اصلاح شود. 

استاندار خوزستان با بیان اینکه در مرز چذابه شرایط نسبت به مرز شلمچه کمی ضعیف‌تر است، گفت: در مرز شلمچه به یک پایداری و تثبیت رسیده‌ایم، اما در مرز چذابه به دلیل اصلاحات در مواکب و کارهایی از این قبیل هنوز به ثبات نرسیده‌ایم. شاید تا دو سال آینده مرز چذابه نیز به ثبات نسبی برسد و دیگر برای فعالیت نیاز به این میزان هماهنگی نباشد.

شریعتی عنوان کرد: امسال نیز با توجه به تعهداتی که در پایانه چذابه و مسیر مواکب داریم باید جاده‌ها اصلاح و وضعیت راه‌ها بهبود یابند.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران هر سال در ایام اربعین در مرز چذابه حضور داشته، اما امسال هنوز نیامده‌اند بنابراین باید تمهیدات ویژه در این خصوص اندیشیده شود. به دلیل اینکه شهرداری تهران نیامده، سایر دستگاه‌ها باید همکاری بیشتری داشته باشند تا کم‌کاری‌ها جبران شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد:  اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان باید نماینده خود را در مسیر چذابه مستقر کرده و از امروز تا اربعین نظارت بر مسیر را در اولویت قرار دهند و هر روز پیشرفت کار را بررسی کنند. 

وی ادامه داد: شرکت آبفا نیز باید آبرسانی به تعدادی از مواکب باقی‌مانده در مرز چذابه را انجام دهد و کار برق‌رسانی را هرچه سریع‌تر تکمیل کند.

شریعتی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده از سوی شرکت فولاد خوزستان در حوزه اربعین، گفت: متأسفانه شرکت مناطق نفتخیز جنوب و فولاد اکسین به وظایف خود در حوزه ستاد اربعین به خوبی عمل نکرده‌اند که معاون امور عمرانی استانداری خوزستان باید تذکرات لازم را به مدیران این دو شرکت ابلاغ کند.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: هرچند باید به کارهای زیرساختی توجه ویژه‌ای داشته باشیم، اما بحث تأمین امنیت بر دیگر موارد اولویت دارد.

وی ادامه داد: ترددهای ایام اربعین قطعا به امنیت کشور و استان خوزستان مرتبط است و به همین دلیل نباید امنیت را فدای هیچ چیز دیگری کنیم.

شریعتی گفت: قطعا تروریست‌های حادثه 31 شهریور به سزای عمل خود می‌رسند و مردم هم مانند همیشه در امنیت کامل زندگی می‌کنند؛ اما تضعیف نیروهای مسلح، نظامی، انتظامی و امنیتی در واقع تضعیف نظام جمهوری اسلامی است و هر کسی این نیروها را تضعیف کند در مسیر دشمنان این مرز و بوم قدم برمی‌دارد.

استاندار خوزستان بیان کرد: برای این ایام نیز باید نیازهای این نیروها از سوی دستگاه‌های اجرایی در حد توان تأمین شود تا مراسم اربعین امسال نیز در شرایط امن‌تر و مناسب‌تری برگزار شود.

وی با بیان اینکه باید شهرداران معین کارهایی که به آنها سپرده شده را انجام دهند، عنوان کرد: گزارش روزانه سازمان‌های مستقر در مرزها نیز باید به معاونت امور عمرانی، مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری و فرماندهی انتظامی خوزستان ارائه شود.

در ادامه فرامند هاشمی زاده معاون امور عمرانی استاندار خوزستان نیز گفت: باید حداکثر تا 28 مهر ماه نقاط اولویت‌دار و تعهدات راه و شهرسازی در مسیر چذابه آسفالت شود.

استاندار خوزستان در پایان این جلسه علی حسین حسین‌زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان را به عنوان مدیر قرارگاه چذابه و قدرت‌الله دهقان معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان را به عنوان مدیر قرارگاه شلمچه معرفی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز