خبرگزاری کار ایران

احیای تالاب هامون در کوتاه مدت از اولویت‌های سازمان حفاظت محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۲۵۰

صبح امروز رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در راستای احیای تالاب هامون و کاهش گرد وغبار منطقه وارد سیستان شد.

 به گزارش ایلنا، شب گذشته عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای بازدید از چند طرح مربوط به پناهگاه حیات وحش هامون و همچنین شرکت در جلسه احیای تالاب هامون و مبارزه با گرد و غبار سیستان  وارد استان سیستان و بلوچستان شد.

 وی در اولین ساعات ورود به شهرستان هامون مرکز بازدید کنندگان هامون واقع در کوه خواجه را افتتاح کرده و سپس در نشستی صمیمی پای درد و دل مردم منطقه سیستان و تالاب هامون نشست.

کلانتری در حاشیه این نشست در گفتگو با اصحابه رسانه  گفت: احیای تالاب هامون در کوتاه مدت از اولویت‌های کاری سازمان حفاظت محیط زیست بوده و باتوجه به ادامه روند خشکسالی در منطقه و کاهش ورودی آب به تالاب هامون و وابستگی ورود آب از آنسوی مرزهای کشور، احیای تالاب هامون از طرف دولت بصورت ویژه پیگیری می شود.

وی افزود: در حال حاضر مردم و بیشتر کشاورزان این منطقه با معضل کم آبی روبرو بوده اند و معیشت مردم این منطقه که پیشه اکثریت آنها کشاورزی بوده با مشکل مواجهه شده لذا لزوم تغییر الگوی کشت مردم سیستان از کشاورزی به کشت گلخانه باید مورد توجه مسئولین و کشاورزان منطقه  قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: آلودگی هوای ناشی از گرد و غبار، طوفان های شن و گرمای طاقت فرسای سیستان مشکلات عدیده ای را برای مردم به وجود آورده است .در همین راستا  امروز از نزدیک کانون های تولید گرد و غبار در سیستان و معضلات زیست محیطی این شهرستان را مورد بررسی قرار داده و طی گزارشی این مشکلات را به هئیت دولت انتقال خواهم داد.

کلانتری در پایان خاطر نشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به منظور کاهش گرد و غبار منطقه و احیای تالاب هامون اقدام به کاشت نهال در ۳۰۰ هکتار از بستر تالاب هامون، بازگشایی،لایروبی، تعریض و اصلاح شیب مسیرهای ورود آب به تالاب هامون، اجرای برنامه عملیاتی ظرفیت سازی، مشارکت و آگاهی رسانی با هدف مشارکت ذینفعان در حفاظت، مدیریت و بهره برداری از تالاب هامون ، تجهیز مرکز بازدیدکنندگان کوه خواجه با هدف ایجاد نمایشگاه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی هامون در راستای احیای کارکردهای بوم گردی و گردشگری تالاب و تجهیز مرکز بازدیدکنندگان هامون به تجهیزات قابل حمل اطفاء حریق کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز