خبرگزاری کار ایران

شهربانو امانی:

پروژه‌های مدیریت آب‌های سطحی پیشرفتی ندارند

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۰۴۷

عضو شورای شهر تهران گفت: در مساله مدیریت آب‌های سطحی، پروژه‌ها به دلیل عدم تخصیص بودجه مناسب پیشرفت چشمگیری نداشته و بعضا متوقف شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهربانو امانی در نود و سومین جلسه سورای شهر تهران عنوان کرد: یکی از مباحث مهم در موضوع آب، مسئله مدیریت آب‌های سطحی است. با توجه به اطلاعات کسب شده، در این خصوص، طرح عملیاتی و اجرایی وجود دارد، ولی به دلیل عدم توجه کافی و اختصاص بودجه مناسب، اجرای پروژه‌ها، پیشرفت چشم‌گیری نداشته و در بعضی موارد متوقف شده است.

وی ادامه داد: در این راستا با توجه به اهمیت ایمنی شهر و لزوم ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و محیط‌زیست، لازم است توجه کافی و عملی به مدیریت آب‌های سطحی صورت گیرد.

عضو شورای شهر تهران موضوع دیگری را که به قدر کافی، توجه لازم به آن نشده است، حفظ سرمایه‌ها و نگهداشت مجاری و تاسیسات دانست و گفت: در حال حاضر کانال و تاسیسات موجود بیش از 10,000 میلیارد تومان ارزش دارند که در اثر بی‌توجهی در طی سالیان گذشته در معرض آسیب و تخریب قرار دارند.

امانی ادامه داد: موضوع نگهداشت شبکه اصلی مدیریت آب‌های سطحی شامل حفاظت، ترمیم و مرمت، نگهداری و بهره‌برداری، یک موضوع تخصصی است. در صورتی که در بهترین حالت، لایروبی و تمیز کردن آن مدنظر قرار گرفته است. این اقدامات کافی نبوده و موجب هدر رفت سرمایه‌های موجود می‌شود.

 وی اضافه کرد: نگهداشت باید به صورت کاملاً تخصصی با اقداماتی چون پایش، حفظ حریم، جلوگیری از دخل و تصرف توسط سایر ارگان‌ها، نگهداری، ترمیم و مرمت مجاری و تاسیسات، در دستور کار حوزه فنی و عمرانی، قرار گیرد.

امانی در پایان تاکید کرد: خواهشمند است در اجرای ماده هفتاد و سوم (73) قانون شوراها مراتب را به شهردار محترم تهران به عنوان تذکر ابلاغ فرمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز