خبرگزاری کار ایران

چه کسی آبان ماه بر صندلی ریاست سازمان سینمایی تکیه می‌زند؟

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۳۹۴

با پایان یافتن دوران ریاست محمدمهدی حیدریان بر سازمان سینمایی، گزینه‌های مختلفی برای جانشینی حیدیرانی مطرح شده است: مهدی شفیعی، محمود اربابی، محمد احسانی و رمضانعلی حیدری خلیلی.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، 17 شهریور ماه؛ قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان به همه دستگاه‌های دولتی از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد و براساس این قانون همه دستگاه‌های دولتی دو ماه فرصت دارند با افرادی که شامل این قانون می‌شوند، قطع همکاری کنند.

وزارت ارشاد نیز یکی از این دستگاه‌های دولتی است که براساس اعلام مسئولان این وزارتخانه ۴ مدیر ارشد شامل این قانون می‌شوند. یکی از اصلی‌ترین مدیران این وزارتخانه، رئیس سازمان سینمایی است. با مطرح شدن بحث رفتن محمدمهدی حیدریان از سازمان سینمایی، رایزنی‌های مختلف برای انتخاب جانشین وی آغاز شده و اسامی مختلفی نیز به گوش می‌رسد. مهدی شفیعی، محمود اربابی، محمد احسانی و رمضانعلی حیدری خلیلی ازجمله جدی‌ترین گزینه‌های مطرح برای ریاست سازمان سینمایی هستند.

 مهدی شفیعی که هم‌اکنون به عنوان معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی ایرنا فعالیت می‌کند. او ۴۳ ساله است و از جانبازان دفاع مقدس و دارای مدرک تحصیلی مهندسی عمران و فوق لیسانس هنر است.

در سابقه فعالیت‌های شفیعی مسئولیت‌هایی همچون مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانهای خوزستان و البرز، مشاور برنامه‌ریزی معاونت هنری وزارت ارشاد، رییس شورای حمایت از آثار نمایشی کشور، نماینده وزیر ارشاد در پروژه‌های عمرانی و دبیری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطوح بین‌المللی، ملی و استانی، کارگردانی چند اثر نمایشی و مدیرمسئولی دو مجله تخصصی در حوزه نمایش ازجمله سوابق اجرایی و فرهنگی او است.

شفیعی همچنین به عنوان مدیرکل برتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره شهید رجایی شناخته شده است.

مهدی شفیعی از اسفند سال ۹۳ با حکم علی جنتی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای نمایشی شد و در اسفند ۹۶ با انتشار نامه‌ای از این سمت خداحافظی کرد. در آستانه انتشار خبر خداحافظی وی بیش از ۳ هزار هنرمند عرصه‌های مختلف به خصوص تئاتر با امضای نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر ارشاد خواستار ابقای وی شده بودند.

محمود اربابی هم اکنون به عنوان معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سرپرست دفتر جشنواره‌ها و همکاریهای بین‌الملل  فعالیت می‌کند. وی متولد ۱۳۴۰ و دارای مدرک کارشناسی سینما با گرایش فیلمنامه‌نویسی از دانشگاه صداوسیما و کارشناسی ارشد کارگردانی و بازیگری از دانشگاه تربیت مدرس است. وی فعالیت خود را سال ۱۳۶۷ با عضویت در هیأت علمی دانشکده صداوسیما و همچنین تدریس آغاز کرد. مدیریت مدرسه کارگاهی فیلمنامه‌نویسی حوزه هنری، عضو شورای درجه‌بندی فیلمنامه‌نویسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضور شورای فیلمنامه‌نویسی مرکز گسترش سینمای تجربی، مدیر گروه آموزش تولید دانشکده صداوسیما، عضو هیأت داوران و انتخاب جشنواره‌های ویدئویی سوره، فجر، سینمای جوان و اولین جشنواره‌های فیلم‌های کوتاه و کارگردانی چند فیلم کوتاه سینمایی ۱۶ میلی متری ازجمله سوابق اوست.

محمود اربابی از سال ۸۴ الی ۸۷ در زمان ریاست محمدرضا جعفری جلوه در سازمان سینمایی حدود سه سال اخیر مدیرکل ارزشیابی و نظارت معاونت سینمایی  فعالیت می‌کرد.

محمد احسانی دارای مدرک تحصیلی  دکترا در رشته مبانی حقوق اسلامی و مدیر فعلی شبکه نسیم صداوسیما است. در سابقه مدیریتی احسانی مدیریت شبکه یک سیما، مدیرگروه اجتماعی شبکه سه سیما، مدیرطرح و برنامه و قائم مقام شبکه تهران، مدیرکل طرح و برنامه معاونت سیما، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری، مشاور و عضور شورای راهبردی شبکه سه دیده می‌شود.

احسانی در دوره در دوره ریاست حجت‌الله ایوبی در سازمان سینمایی، به‌عنوان مدیر نظارت و ارزشیابی منصوب شد اما با تغییر مدیریت صداوسیما به این سازمان بازگشت و اگر مجدد سازمان صداوسیما با ماموریت وی موافقت کند احتمال بازگشت او به سازمان سینمایی وجود دارد.

رمضانعلی حیدری خلیلی متولد ۱۳۴۵ در بهشهر و دارای مدرک کارشناسی مدیریت و کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی است. در سوابق مدیریتی وی می‌توان به مؤسس و مدیر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شرق و جنوب تهران و شهر ری، مشاور اجرایی معاونت امور سینمایی، مشاور اجرایی معاونت امور هنری، مشاور برنامه‌ریزی و نظارت معاونت امور هنری، مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی وهنری، عضو شورای تحول اداری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو کارگر و شناسایی و انتخاب نخبگان و برگزیدگان هنری بنیاد ملی نخبگان، عضو و دبیر شورای سیاستگذاری اکران، فضای نمایش، تجهیزات و فناوری سینمایی، نمایش خانگی و بازیهای رایانه‌ای، ناظر مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خانه سینما مدیراجرایی طراحی و تدوین برنامه چهارم و پنجم سینما و مشاور راهبردی سازمان سینمایی اشاره کرد.

حیدری خلیلی در حال حاضر معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان سینمایی است. وی در زمان ریاست حجت‌الله ایوبی بر سازمان سینمایی به عنوان معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی و مشاور راهبردی و قائم مقام رئیس سازمان سینمایی در امور اجرایی سازمان سینمایی فعالیت می‌کرد.

در میان مطرح شدن اسامی بالا در فضای رسانه‌ها، شش صنف سینمایی شامل  کانون کارگردانان سینمای ایران، انجمن تهیه‌کننده/کارگردانان سینما، انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران، انجمن منتقدان سینمای ایران، انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، انجمن مدیران تولید سینمای ایران نیز با نگارش و انتشار نامه‌ای سرگشاده خواستار معرفی و انتصاب رئیسی دردآشنا برای سازمان سینمایی شده‌اند که در حل معضلات از تجارب حرفه‌ای صنوف سینمایی استفاده کند.

باید منتظر ماند و دید آیا رئیس سازمانی سینمایی از بین این افراد انتخاب می‌شود یا ناگهان فردی خارج از سینما وارد این عرصه می‌شود؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز