خبرگزاری کار ایران

پایان اعتراض پنج روزه کارکنان سهام عدالت در تهران/مسئولان قول پیگیری دادند

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۱۱۵

منابع کارگری در دفتر امور سهام عدالت کشور امروز (پنج ‌شنبه ۱۹ مهر ماه) از پایان اعتراض پنج روزه کارکنان دفاتر شهرستانی سهام عدالت در تهران و مقابل ساختمان وزارت اقتصاد خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تجمع پنج روزه کارکنان دفاتر شهرستانی سهام عدالت در تهران و مقابل ساختمان وزارت اقتصاد پایان یافت.

برخی منابع خبری کارگری در دفتر امور سهام عدالت کشور گفتند: معترضان از کارگرانی هستند که طی روز‌های چهاردهم تا هجدهم مهر ماه در واکنش به پرداخت نشدن بیش از ۴۳ ماه مزد معوقه و همچنین بلاتکلیفی در وضعیت شغلی خود مقابل ساختمان وزارت اقتصاد تجمع کرده بودند.

این تجمع اعتراضی حوالی ساعت ۹ صبح روز شنبه (۱۴ مهر ماه) آغاز و حوالی ساعت ۱۴ عصر دیروز (۱۸ مهر ماه) بعد از گذشت ۵ شبانه‌روز با وعده مسئولان وزارت اقتصاد خاتمه یافت.

کارگران معترض که شمار آنها تا ۸۰ نفر برآورد می‌شود، به ایلنا گفتند: به نیابت از ۱۵۰۰ نفراز کارکنان سهام عدالت  برای پیگیری مطالبات صنفی خود به تهران سفر کرده بودیم که روز گذشته همزمان با پنجمین روز از اعتراض با اعتماد به وعده مسئولان وزارتخانه اقتصاد و دارایی موقتا اعتراض صنفی خود را خاتمه دادیم.

این کارگران گفتند: خواسته ما پرداخت مطالبات معوقه مزدی و حفظ اشتغال کارکنان سهام عدلت براساس مصوبه مورخ هفتم شهریور ماه سالجاری هیات وزیران است که مسئولان ارشد وزارت اقتصاد وعده پیگیری خواسته‌های کارگران تا روزهای آتی را دادند.

برطرف شدن مشکل مربوط به تخصیص اعتبار ۲۵ میلیاردی هیات وزیران برای جبران خدمات کارکنان شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت از دیگر خواسته‌های معترضان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز