خبرگزاری کار ایران

گزارش دبیر هیئت دولت از یکصد و چهاردهمین جلسه هیات وزیران

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۹۵۳

دبیر هیئت دولت یکصد و چهاردهمین جلسه هیات وزیران گزارشی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی دبیرهیئت دولت یکصد و چهاردهمین جلسه هیات وزیران گزارشی ارائه کرد.

متن این گزارش به شرح ذیل است:

در جلسه امروز هیأت دولت با توجه به بارندگی های شدید اخیر و وقوع سیلاب در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و خراسان شمالی که در دهه های اخیر کم سابقه بوده است گزارش بازدید میدانی رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر صنعت، معدن و تجارت از خسارات وارده به زیر ساختها، تاسیسات زیر بنائی، اماکن مسکونی و ساختمان‌ها به هیات دولت ارائه شد . هیات وزیران واکنش سریع، به موقع و هماهنگ نهادهای مسئول در مدیریت ابعاد گوناگون حادثه، تامین برق، آب آشامیدنی و راه اندازی راههای مواصلاتی و رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان را مورد قدردانی قرارداد. سازمان برنامه و بودجه از اختصاص مبلغ یکصد میلیارد تومان برای بازسازی زیر ساختهای آسیب دیده خبر داد.

 همچنین با تصویب هیات دولت برای هریک از استان‌های گیلان و مازندران مبلغ دو میلیارد تومان  به صورت اعتبارات عمرانی و یک میلیارد تومان  اعتبارات هزینه ای و برای استانهای گلستان و خراسان شمالی یک میلیارد تومان اعتبار عمرانی و پانصد میلیون تومان نیز اعتبار هزینه ای جهت بازسازی اماکن مسکونی، ساختمان‌ها و تأسیسات زیربنایی خسارت دیده از سیل اختصاص یافت. در مجموع اعتبار اختصاص یافته به این منظور که در اختیار شورای هماهنگی مدیریت بحران استانهای مذکور قرار می گیرد مبلغ ۹ میلیارد تومان است.

همچنین در جلسه امروز رئیس‌جمهور به اعضای دولت توصیه کردند که در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان و در انتصابات جایگزین به جوانان و زنان اولویت داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز