خبرگزاری کار ایران

مصوبه هیات وزیران درباره امهال تسهیلات بانکی به کشاورزان خسارت‌دیده

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۵۶۳

هیات وزیران مصوبه ای را تصویب کرد تا بر اساس آن امکان مهلت دو ساله برای بازپرداخت وام کشاورزانی که در سال زراعی ۱۳۹۶-۱۳۹۷ تحت تاثیر حوادث غیرمترقبه از جمله سرمازدگی و خشکسالی قرار گرفته‌اند، فراهم شود.

به گزارش ایلنا، هیات وزیران در جلسه ۱۳ تیر ماه ۹۷ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوبه ای را تصویب کرد تا بر اساس آن امکان مهلت دو ساله برای بازپرداخت وام  کشاورزانی که در سال زراعی ۱۳۹۶-۱۳۹۷ تحت تاثیر حوادث غیرمترقبه از جمله سرمازدگی و خشکسالی قرار گرفته اند فراهم شود.

بر این اساس بانک های عامل موظفند مانده بدهی اصل، سود و جرائم تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش کشاورزی  که سررسید شده تا تاریخ ابلاغ این تصویب نامه را به مدت دو سال امهال کنند.

در این تصویب نامه آمده: بانک مرکزی موظف است هزینه های امهال تایید شده توسط بانک های عامل را بررسی و به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کند.  همچنین بانک مرکزی و وزارت کشور موظفند گزارش عملکرد این تصویب نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کنند. بانک های عامل موظفند در صورت عدم تایید هر یک از بهره برداران فهرست مشمولین اعلامی کارگروه موضوع بند (خ) ماده (۳۳) قانون برنامه ششم توسعه، مراتب را به صورت کتبی با ذکر دلایل به دستگاه مربوط اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز