خبرگزاری کار ایران

کتاب «خوشنویسی اسلامی» نوشته «شیلا بلر» نقد و بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۳۶۸

چهاردهمین نشست از «سلسله نشست‌های مطالعات هنر اسلامی» با عنوان «نقد و بررسی کتاب خوشنویسی اسلامی» نوشته «شیلا بلر» یکشنبه ۲۲ مهرماه در پژوهشکده هنر برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، در نشست «نقد و بررسی کتاب خوشنویسی اسلامی» که به همت «کمیته هنر ایران در دوره اسلامی» پژوهشکده هنر برگزار می‌شود، «امین ایرانپور» پژوهشگر و دانش آموخته دکترای تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر اسلامی و «ولی‌الله کاووسی» مترجم کتاب «خوشنویسی اسلامی» و عضوهیأت علمی بنیاد دایره المعارف هنر اسلامی به بحث و تبادل نظر پیرامون این کتاب می‌پردازند.

کتاب «خوشنویسی اسلامی» اثر «شیلا بلر» و ترجمه ولی‌الله کاووسی است که به تازگی توسط مؤسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن)، وابسته به فرهنگستان هنر، منتشر شده است. به گفته مترجم «در این کتاب از نام و نشان و سلوک هنری بسیاری از خوشنویسان گمنام جهان اسلام خبر می‌گیریم که پیش از این هیچ نامی از ایشان نشنیده بودیم؛ جایگاه بسیاری از مادرشهرهای پراکنده در سرزمین­های اسلامی را در تعاملات خوشنویسی در می‌­یابیم؛ و با انبوه شگردها و ترفندهای هنرمندان هر منطقه برای زیباتر نمودن دستخط­ها آشنا می‌شویم...»

در حاشیه این نشست تخصصی «نمایشگاهی از کتاب‌های منتشر شده در حوزه خوشنویسی» با تخفیف ۳۰ درصد به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

نشست «نقد و بررسی کتاب خوشنویسی اسلامی» روز یکشنبه ۲۲ مهر ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در پژوهشکده هنر به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از خیابان امام خمینی، نبش کوچه شهید حسن سخنور، پلاک ۲۹ برگزار می‌شود. حضور در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز