خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول؛

ایران تا ۲ سال آینده درگیر رکود اقتصادی خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۱۴۴

صندوق بین‌المللی پول گفته انقباض اقتصاد ایران در حال حاضر آغاز شده و تا دو سال دیگر به دلیل کاهش تولید نفت تحت تحریم‌ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد ایران امسال وارد یک رکود شده و سال آینده به دلیل تحریم‌های آمریکا وضعیت وخیم‌تر خواهد شد.

بر اساس این گزارش که روز گذشته ۸ اکتبر منتشر شده، صندوق بین المللی پول گفته نفت ایران که رانه اصلی اقتصاد این کشور است به دلیل کاهش صادرات نفت، ۱.۵ درصد تقلیل پیدا خواهد کرد و رشد اقتصادی ۳.۶ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

در ماه می و قبل از اعلام خروج آمریکا از برجام، رشد اقتصادی ایران برای سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ ، ۴ درصدد پیش‌بینی شده بود.

صندوق بین‌المللی پول گفته انقباض اقتصاد ایران در حال حاضر آغاز شده و تا دو سال دیگر به دلیل کاهش تولید نفت تحت تحریم‌ها ادامه خواهد داشت. این روند تا سال ۲۰۲۰ و بازگشت به رشد مثبت، ادامه خواهد داشت.

صندوق بین‌المللی پول برای خاورمیانه نیز کاهش رشد پیش‌بینی کرده است. این چشم‌انداز برای جهان هم تا حد زیادی تیره بوده به گونه‌ای که از نظر صندوق بین‌المللی پول در نتیجه جنگ تعرفه‌ها میان آمریکا و چین، رشد جهانی اقتصاد میانگین ۳.۷ درصد در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ خواهد بود.

بر اساس این گزارش این صندوق برای عربستان سعودی افزایش رشد اقتصادی را پیش‌بینی کرده است. این افزایش به دلیل افزایش تولید خواهد بود.

این صندوق گفته رشد اقتصاد عربستان که سال گذشته ۰.۹ درصد بوده در سال ۲۰۱۸ به ۲.۲% و در سال آینده به ۲.۴ درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز