خبرگزاری کار ایران

امدادرسانی به ۶۶۹۰ نفر/۶ استان درگیر سیل و آب‌گرفتگی

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۵۹۱

رییس سازمان امداد و نجات از امدادرسانی به ۶۶۹۰ نفر در ۱۵۴ شهر و روستا سیل‌زده خبر داد.

مرتضی سلیمی (رئیس سازمان امداد و نجات) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین جزییات امدادرسانی به مناطق سیل‌زده گفت: ٦استان اصفهان، خراسان شمالی، گلستان، گیلان، مازندران و یزد و ٣٩ شهرستان متاثر از سیل و آب گرفتگی هستند.

وی با اشاره به مناطق امدادرسانی شده، خاطرنشان کرد: به ١٥٤ شهر و روستا و ٦٩٩٠ نفر امدادرسانی شده است همچنین اسکان اضطراری برای ٣٢٧ نفر در مساجد و پایگاه‌های امداد و نجات فراهم شده و ١٤٣ نفر به مناطق امن منتقل شده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات با اشاره جانباختگان سیل اخیر تصریح کرد: ٨ نفر در این حوادث جان خود را از دست دادند. ٥ نفر از این افراد بر اثر سیل و ٣ نفر دیگر بر اثر صاعقه جان باختند.

سلیمی ادامه داد: ١٢ نفر به مراکز درمانی منتقل و به ٩ نفر خدمات سرپایی ارائه شده است. همچنین تخلیه آب از  ٦٦٠واحد مسکونی صورت گرفته و ١٠٦ دستگاه خودرو از سیلاب رهاسازی شده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه در این عملیات‌ها از ١٧٩ دستگاه موتورپمپ و لجنکش استفاده شده، خاطرنشان کرد: ٢٣١ تیم شامل ١٠٧٧ نفر در این عملیات‌ها حضور داشته و ١٥٥٨ تخته پتو، ٥٣٠ تخته موکت، ١٠٨ ست شستشو، ٦١ شعله والور و فانوس، ٦٦٠ ثوب البسه، ٨١٦ کیلوگرم نایلون، ٩١٨ بطری آب معدنی، ٢٠٣٠ قوطی انواع کنسروجات، ١٠٠٠٠ قرص نان، ٦٩٥ کیلوگرم حبوبات، ١٢٦٠کیلوگرم برنج، ٦٩٥ کیلوگرم قند و شکر و ٣٢٥ کیلوگرم روغن توزیع شده است.

به گفته سلیمی، امدادرسانی در گیلان و مازندران ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز