خبرگزاری کار ایران

تلاش برای آشتی کنان در بازی امروز

قلعه نویی - نکونام؛ در آغوش هم عکس می‌گیرند؟

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۳۱۳

سرمربی سپاهان و سرمربی نساجی گذشته پر فراز و نشیبی داشتند و حالا تلاش‌ها برای آشتی دادن طرفین در دیدار امروز به نظر به نتیجه خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، رابطه قلعه‌نویی و نکونام از آن روابط سینوسی فوتبال ما در سال‌های اخیر بوده که از صمیمتی مثال‌زدنی به یک دشمنی خونین بدل شد و کار به مصاحبه‌های تند علیه هم در رسانه‌ها و رو در رو شدن در دادگاه کشید. اما چه شد که مربی و شاگرد سابق بسیار صمیمی کارشان به شکایت و شکایت کشی رسید؟

امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام دوستان نزدیکی بودند. این‌قدر نزدیک که وقتی جواد در اسپانیا بود، با سرمربی سابق استقلال و تیم ملی، ارتباط نزدیکی داشت. امیر حتی در برنامه 90 گفته بود هر وقت نکونام به ایران می‌آید با هم قرار می‌گذارند. از آن روز‌ها می‌شد حدس زد روزی جواد به تیمی ملحق می‌شود که امیر سرمربی آن است. بعد‌ها این اتفاق در فصل دوازدهم در استقلال رخ داد و نکونام یکی از اضلاع تیم پرستاره‌ای بود که قلعه‌نویی را روی نیمکتش داشت و رویایی قهرمانی در آسیا را در سر می‌پروراند.

شروع همکاری طرفین عالی بود. امیر از جواد تعریف می‌کرد و نکو از قلعه‌نویی. ایام بدجور به کام بود. امیر که با بازگشت فرهاد مخالفت کرده بود قصد داشت نام نکونام را برای سنگین شدن وزنه تیمش وارد میدان کند و یکجور‌هایی جواد آمده بود تا نامش روی سکو‌ها بچربد. با وجود ناآمادگی جواد، امیر او را بازی داد. در چند هفته اول نکو بازیکنی نبود که هواداران می‌‎خواهند. رفته رفته، اما او تبدیل به بازیکن مهمی برای امیر شد ولی در این بین اتفاقات دیگری رخ داد.

آن‌طور که بعد‌ها کاپیتان سابق تیم ملی اعتراف کرد، اختلاف به خاطر یکی از نزدیکان امیر بود که از او طلب سیم‌کارت با خط رند کرده بود. در چشم به‌هم‌زدنی اختلاف امیر و جواد علنی شد. در نیم‌فصل دوم 92-91 دیگر این دو نمی‌توانستند با هم کار کنند. در تابستان بعد، اوضاع بدتر هم شد. اختلافات به جایی رسیده بود که نه جواد دوست داشت در استقلال بماند نه امیر قلعه‌نویی. دو طرف خواهان جدایی بودند. فتح‌الله زاده مدیرعامل وقت استقلال، اما می‌خواست به هر شکل ممکن نکو را نگه دارد. فصل تمام شد، جواد گل قهرمانی تیم را هم مقابل فولاد خوزستان زد. با تلاش فتح‌الله‌ زاده، جواد راضی به ماندن شد و امیر هم پذیرفت او بماند.

خلاصه نکو نیم‌ فصل دیگر در استقلال دوام آورد ولی در پس پرده، مشکلات پابرجا بود. نکو به یک‌سری اتفاقات در استقلال انتقاد داشت. یک‌سری اتفاقات او را شاکی‌تر کرده بود. خلاصه نیم‌فصل دوم 93-92 جواد سرانجام از استقلال رفت و بعد آن مصاحبه آتشین را کرد. او در خبرورزشی حرف‌هایی جنجالی درباره قلعه‌نویی زد و خلاصه اوضاع بدتر شد.

از طرفی صحبت‌های غیر رسمی در مورد دست داشتن جواد در تضعیف استقلال پس از جدایی خودش حکایت داشت. اینکه منتظری با تحریک او جدا شد و چند بازیکن هم به خاطر او و البته حفظ پیراهن تیم ملی در تیم کیفیت بازی همیشگی را ارائه نمی‌دادند. صحبت‌هایی که هرگز اثبات نشد و بعید هم به نظر می‌رسد صحت داشته باشد.

ماجرا به شکایت و شکایت‌کشی کشید. دو طرف از هم شکایت کردند و بعد از یک سال کش و قوس، سرانجام رضایت دادند و تمام ...  

حالا امیر و جواد روبه‌روی هم قرار می‌گیرند؛ آن هم دو بار متوالی. نساجی و سپاهان در حذفی هم به‌هم خوردند. این دو جمعه اولین تقابل را خواهند داشت. برای همه سؤال است که آیا به سمت هم می‌روند؟ آیا یکدیگر را در آغوش می‌گیرند؟ هنوز هیچ‌کدام در این باره حرف نزده‌اند ولی شنیده‌ها خبرهای خوبی در این میان به گوش رسانده‌اند. تلاش‌هایی از گوشه و کنار صورت گرفته است که این اتفاق امروز مقابل دوربین‌ها رخ دهد و باید منتظر دیدن آن لحظه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز