خبرگزاری کار ایران

گزارش اختصاصی ایلنا از مشت‌های نفرت‌انگیز در فوتبال ایران

اگر مربی قطر با مشت‌های گره شده به سمت نیمکت ما بیاید واکنش کادر فنی ایران چه خواهد بود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، فوتبال ایران مشت‌های زیادی به خود دیده است. مشت‌های گره کرده از خوشحالی به سمت نیمکت و هواداران تیم حریف؛ مشت‌هایی غالبا نفرت‌انگیز. مشت‌های گره کرده البته با هم متفاوتند. گاهی مثل مشت گره شده کی‌روش مقابل سرمربی کره‌جنوبی لذتبخش و گاهی مثل مشت نکونام سئوال‌برانگیز.

فوتبال ایران از این دست مشت‌های گره شده زیاد دیده است. شاید هواداران پرسپولیس هیچ‌وقت مشت‌های گره شده بهروز رهبری‌فر را فراموش نکنند. رهبری‌فر از پرسپولیس تهران به پاس رفت.  پاس در بازی مقابل پرسپولیس در دقایق پایانی صاحب ضربه پنالتی شد و رهبری‌فر پشت توپ قرار گرفت و پس از تبدیل کردن پنالتی به گل، شادی عجیب و غریبی از خود نشان داد. او با مشت‌های گره شده از خوشحالی به سمت هواداران پرسپولیس رفت. رهبری‌فر البته دوباره به پرسپولیس برگشت.

مشت‌های گره کرده دایی در بازی پرسپولیس و راه‌آهن بدجوری روی اعصاب هواداران پرسپولیس بود. علی دایی با راه‌آهن به مصاف پرسپولیس آمد و با حساب 4 بر 3 از سد سرخپوشان گذشت. رفتارهای دایی بابت هر گلی که تیمش به ‌ثمر می‌رساند، به خصوص گره کردن مشت‌ها باعث عصبانیت هواداران پرسپولیس شده بود.  علی دایی هم البته دوباره به عنوان سرمربی به پرسپولیس برگشت.

امیر قلعه‌نویی؛ او هم زمانی که در لیگ هفتم سرمربی مس بود و استقلال را متوقف کرد، با گره کردن مشت هایش، خوشحالی‌اش را بروز داد. آن زمان این بحث مطرح شد که قلعهنویی به خاطر این حرکت دیگر به استقلال بر نخواهد گشت اما او مجددا سرمربیگری استقلال را تجربه کرد اما بارها به خاطر آن حرکت از سوی پیشکسوتان استقلال مورد انتقاد قرار گرفت.

آخرین مشت گره شده از خوشحالی هم که هنوز تنورش داغ است مشت جواد نکونام است. مطمئنا مشت‌های گره شده نکونام قابل مقایسه با موارد گفته شده نیست اما دست کمی هم از آ‌ن‌ها ندارد. حرکت نکونام به سمت نیمکت قطر مطمئنا به نفع ما نخواهد بود و چه بسا که جریمه‌هایی را هم برای ایران همراه داشته باشد. اگر همین اتفاق برای ما در قطر تکرار شود و مربی قطر با مشت‌های گره شده به سمت نیمکت ما بیاید واکنش کادر فنی ایران چه خواهد بود؟ تردیدی نیست که قطری‌ها و به طور کلی تیم‌های عربی همواره فوتبال ناجوانمردانه‌ای را به نمایش می‌گذارند و هیچ یک از ما دل خوشی از آنها نداریم اما قرار نیست بداخلاقی آنها را با بداخلاقی جبران کنیم. به همین دلیل است که طی یکی دو روز اخیر مشت گره کرده نکونام نه تنها برای‌مان غرورآفرین نبود بلکه سئوال برانگیز می‌نماید.

 

کد خبر : ۴۰۸۱۱۳