خبرگزاری کار ایران

با حضور محسنی‌بندپی و شریعتمداری؛

مرکز جامع توانبخشی شهرستان سرپل ذهاب به بهره‌برداری رسید+فیلم

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۱۶۳

مرکز توانبخشی شهرستان سرپل ذهاب ظهر امروز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، مرکز جامع توانبخشی سرپل‌ذهاب با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار، رفاه اجتماعی، فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، جمالی‌نیا فرماندار شهرستان سرپل ‌ذهاب، کرباسچیان معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان ایمیدو، و مدیران و مسئولان و معاونان استاندار و تنی چند از مردم زلزله‌زده سرپل‌ذهاب افتتاح شد.

انوشیروان محسنی بندپی در آیین افتتاح این مرکز توابخشی گفت: هم‌اکنون 39 هزار تن از افراد معلول و زنان سرپرست خانوار زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که 20 هزار تن از معلولان جدید نیز به این آمار اضافه شدند که به تازگی از خدمات حمایتی برخوردار شده‌اند و اگر معلولی از غربالگری جا مانده نسبت به تحت پوشش قراردادن او اقدام خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: در کشور ما یک‌میلیون و 400 هزار معلول معلول وجود دارد که 65 درصد آن ها را مردان و 35 درصد را زنان تشکیل می دهند که 55 درصد معلولیت ها را جسمی ، ذهنی و حرکتی شامل می شود.

به گفته وی، 2 هزار و 200 واحد مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده تخریب شد که 712 واحد آن تکمیل و مابقی واحدهای روستایی افراد تحت پوشش نیز تا آذر ماه تحویل مالکان می شود و مابقی نیز در کمترین زمان تکمیل خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز مرکز جامع توانبخشی سرپل ذهاب را شامل بخش‌های کار درمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی و شنوایی‌سنجی برای ارائه خدمات‌رسانی به افراد معلول در زیربنای یک هزار متر مربع خبر داد.

مهدی کرباسیان هزینه اجرای این طرح را حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس نیز گفت: برخی با سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی مشکلات در مناطق زلزله‌زده قصد زیرسوال بردن خدمات ارائه شده از سوی دولت را دارند که این به دور از انصاف است.

فرهاد تجری افزود: دولت از ابتدای وقوع زلزله پای کار بوده و خدمات چشمگیری به مناطق مختلف آسیب‌دیده استان ارائه کرده و این اقدام‌ها همچنان ادامه دارد. در بازدید امروز وزیر صنعت از مناطق زلزله‌زده دستوراتی برای تامین مصالح مورد نیاز زلزله‌زدگان با هدف تسریع بخشیدن به ساخت و سازها و احیای واحدهای تولیدی و صنعتی صادر شد.

مدیر کل بهزبستی استان کرمانشاه نیز گفت: با افتتاح مرکز جامع توانبخشی سرپل ذهاب به یک‌هزار و 200 معلول در این شهرستان و چهار هزار و 800 معلول در شهرستان‌های همجوار خدماتی همچون گفتار درمانی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی به منظور توانمندسازی معلولان در جامعه ارائه می‌شود.

امید قادری افزود: از ابتدای وقوع زلزله 106 روان‌شناس نسبت به ارائه خدمات روانکاوی در مناطق زلزله‌زده پرداختند.

وی گفت: استقرار پنج مرکز اورژانس اجتماعی و سه مرکز توانپزشکی و تحت پوشش قردادن 15 هزار و 500 خانوار و افتتاح 11 مهدکودک و رایگان کردن شهریه برای یک هزار و 200 نونهال زیر 6 سال در مناطق زلزله زده از خدمات اداره بهزیستی استان کرمانشاه است.

شایان ذکر است، این مرکز با سرمایه گذاری 30 میلیارد ریال به متراژ حدود یک هزار متر و طی 7 ماه احداث شده است.

مرکز جامع توانبخشی شهرستان سرپل ذهاب، امکان ارائه خدمات به حدود 3900 نفر از معلولان منطقه سرپل ذهاب را دارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز