خبرگزاری کار ایران

خانه‌موزه‌ها را ۱۴ مهر، موزه‌ها را ۱۶ مهر رایگان ببینید

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۰۴۹

روز پایتخت با خبرهای خوشی برای تهرانی‌ها همراه است چنانکه تهرانی‌ها علاوه بر آنکه می‌توانند با بلیت نیم بها به سینما بروند از خانه‌موزه‌های زیر نظر شهرداری هم می‌توانند رایگان بازدید کنند. البته تهرانی‌ها و کودکان کل کشور می‌توانند در روز جهانی کودک یعنی ۱۶ مهرماه از موزه‌ها رایگان بازدید کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۱۴ مهر سال ۱۲۸۶ بود که تهران برای اولین بار توسط مجلس به عنوان پایتخت اعلام شد البته قبل از آن نیز در سلسله زندیه، تهران به عنوان پایتخت شناخته می‌شد؛‌ با این وجود می‌توان تاریخ رسمی شروع زمان پایتختی شهر تهران را ۱۴ مهرماه ۱۲۸۶ اعلام کرد.

در این راستا ۱۴ مهرماه به عنوان روز تهران و روز پایتخت نامگذاری شده است و امسال نیز قرار است به مناسبت این روز، تهرانی‌ها از خدمات مجموعه‌های فرهنگی و هنری بهره‌مند شوند و از برخی مجموعه‌ها به صورت رایگان بازدید کنند.

البته باتوجه به آنکه ۱۶ مهرماه مصادف با روز جهانی کودک است از این رو تهرانی‌ها می‌توانند در این روز از موزه‌های زیر نظر سازمان میراث‌فرهنگی به صورت رایگان بازدید داشته باشند و در روز ۱۴ مهرماه که روز پایتخت است نیز خانه‌موزه‌های زیر نظر شهرداری تهران بازدید رایگان دارند. در این روز تورهای گردشگری نیز از سوی این نهاد شهری برگزار می‌شود.

البته همه کودکان می‌توانند در روز ۱۶ مهرماه از موزه‌های کشور رایگان بازدید داشته باشند.

پس از مذاکره با شورای شهر، بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی تمهیدات لازم صورت گرفت و بلیت سینماها در روز ۱۴ مهر فقط در تهران نیم‌بهاست و مخاطبان می‌توانند در این روز فیلم‌های روی پرده را در سینماهای شهر تهران با نصف قیمت تماشا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز