خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امنیتی استانداری گیلان تاکید کرد:

لزوم اخذ مجوز برای استفاده از هرگونه پهپادهای غیرنظامی

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۰۰۰

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گیلان گفت: صاحبان پهپادهای غیرنظامی موظفند تا یک هفته قبل از انجام فعالیت پروازی نسبت به ارائه مدارک لازم به شورای تامین استان و یا شهرستان برای اجرای استعلامات و دریافت مجوز اقدام کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست کمیته ساماندهی و چگونگی بکارگیری پهپاد با کاربرد غیرنظامی برگزار شد.

 نادر عبداله پور مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گیلان  با تبیین کارکرد پهپادها غیرنظامی و لزوم اخذ مجوزهای لازم برای ادامه روند فعالیت با این ابزار اظهار داشت: صدور مجوز نگهداری به معنای صدور مجوز پرواز در هر زمان و مکانی نیست و افرادی که قصد دارند پهپاد خود را به پرواز در آورند باید از مراجع ذیصلاح مجوز دریافت کنند.

وی مجوزهای لازم را شامل گواهی نامه خلبانی، بیمه سلامت، مختصات پروازی و مشخصات مکان پرواز اعلام کرد و افزود: صاحبان پهپادهای غیرنظامی موظفند تا یک هفته قبل از انجام فعالیت پروازی، نسبت به ارائه مدارک مذکور به شورای تامین استان و یا شهرستان برای اجرای استعلامات و دریافت مجوز اقدام کنند.

عبداله پور خاطرنشان کرد: در صورت عدم تمکین به قانون از سوی صاحبان پهپادهای غیرنظامی، نیروی انتظامی نسبت به توقیف این اقلام و برخورد با خاطیان اقدام می کند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گیلان بر ضرورت خرید و فروش پهپادهای غیرنظامی تنها از فروشگاه های مجاز تاکید و تصریح کرد:استفاده از پهپادهای غیرمجاز و فاقد شماره ثبت در سامانه به مثابه قاچاق اقدامی مجرمانه محسوب می شود.

در ادامه حامد سعیدی دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی اتحادیه هوافضای کشور با اشاره نحوه کاربری پهپادهای غیرنظامی اظهار داشت: کمک رسانی و امداد و نجات، نقشه برداری و معماری شهری، مستند سازی، پوشش خبری، سمپاشی و خدمات کشاورزی و کاربرد در حوزه های حمل بار و پست از کارکردهای این ربات های پرنده به شمار می آید.

وی تصریح کرد:ایران اسلامی به لحاظ قانون‌گذاری در حوزه پهپادی جزو کشورهای پیشرو محسوب می شود و طرح جامع ساماندهی پهپاد در ایران بسیار مفصل تر از قوانین بسیاری از کشورهاست.

سعیدی با بیان اینکه طرح ساماندهی پهپاد دارای بُعد مهم ایمنی است تصریح کرد: در سنجش و ارزیابی ها پرنده‌هایی پلاک می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پهپادهای غیرنظامی در سالهای اخیر برای قابلیت های متعددی مورد استفاده قرار می گیرند،خاطرنشان کرد:امروز در موضوعاتی همچون فیلمبرداری، نقشه‌برداری، سم‌پاشی، سنجش از راه دورهای حرارتی، طیف‌سنجی، امداد و نجات، حمل بار و پست از پهپادهای غیرنظامی استفاده می شود که در جهت حفظ منافع ملی و کاهش خطرهای احتمالی باید در مدیریت این ابزارها دقت کافی داشت.

دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی اتحادیه هوافضای کشور افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از نخبگان، اساتید، دانشجویان و چندین شرکت دانش بنیان در زمینه پهپادهای غیرنظامی فعالیت می کنند و بر اساس استانداردهای جهانی به ارائه محصول خود می پردازند.

وی نظارت در انجام فعالیت های پهپادهای غیرنظامی را تلاشی موثر در صیانت از امنیت کشور قلمداد کرد و افزود: در اقدامی هدفمند برای کلیه فعالان و صاحبان ربات های پروازی آیین نامه ای جامع تهیه شده است.

سعیدی شناسنامه دار کردن ابزارهای مذکور را گامی موثر در بحث کنترل و نظارت خواند و یادآور شد: در جهت کیفیت افزایی در جریان بهره برداری از پهپادهای غیرنظامی کارگاه های آموزشی متعددی برگزار شد که استقبال از آن مطلوب ارزیابی می شود.

دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی اتحادیه هوافضای کشور در پایان گفت: هر ایرانی که سو پیشینه نداشته باشد، می تواند با تکمیل مدارک و طی کردن دوره ها مدرک پروازی، شناسنامه و پلاک پروازی دریافت کند و حتما نیازی نیست از طرف یک شرکت و یا صنف اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز