خبرگزاری کار ایران

خریدار سکه‌های تاریخی در استان سمنان به یکسال حبس تعزیری محکوم شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۴۵۶

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از محکومیت خریدار سکه‌های تاریخی در این استان به یکسال حبس تعزیری و ضبط سکه‌ها به نفع این اداره کل خبر داد.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان اظهار داشت: بر اساس پیگیری‌های فنی و تخصصی ماموران نیروی انتظامی استان، تعداد ۵۴ قطعه سکه تاریخی از جنس مس و مربوط به دوران صفویه از یکی از ساکنان استان سمنان کشف و ضبط شد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، یدا… یحیی پور گفت: فرد مجرم، این سکه‌ها را از یکی از بازارهای تهران خریداری کرده بود و به دلیل خرید و نگهداری غیر قانونی از سکه های تاریخی بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی به یکسال حبس تعزیری محکوم شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این سکه‌ها تحویل اداره کل میراثفرهنگی استان سمنان شده است، افزود: بر اساس تبصره ۲ ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، خرید و فروش اموال تاریخی – فرهنگی حاصله از حفاری غیر مجاز ممنوع است و خریدار و فروشنده علاوه بر ضبط اموال فرهنگی مذکور، به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم می‌شوند.

هرگاه فروش اموال مذکور تحت هر عنوان از عناوین به طور مستقیم یا غیر مستقیم به اتباع خارجی صورت گیرد، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز