خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

رعایت استاندارهای بین‌المللی منجر به تعطیلی همه صنایع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۱۱۳

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه استانداردهای زیست‌محیطی ایران با مجامع بین‌المللی تفاوت زیادی دارد، گفت: اگر ما بخواهیم در ایران تمام استانداردها را مطابق با استاندارهای بین‌المللی رعایت کنیم باید همه صنایع تعطیل شوند.

به گزارش ایلنا، عیسی کلانتری در نشست مشترک با نیره پیروزبخت - رئیس سازمان استاندارد و سرجیو موجیکا - دبیر کل سازمان جهانی ایزو - که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با اشاره به نیاز کشور به استانداردهای بومی‌سازی شده گفت: تصویب استانداردهای ایران مطابق با فناوری‌های پیشرفته جهان، نیازمند بهره‌مندی از فناوری روز است. این موضوع درحال حاضر در کشور قابل اجرا نیست. برای مثال سال گذشته قانون هوای پاک در کشور مطابق با استانداردهای روز جهان تصویب شد اما هنوز برای اجرای آن در بخش سوخت و خودرو دچار مشکل هستیم.

معاون رییس جمهور در ادامه اظهارکرد: اجبار برای اجرایی کردن استانداردهای بین المللی حتی در بعضی مواقع، مانع اجرای استانداردهای حداقلی می‌شود.

کلانتری همچنین با طرح پیشنهاد بومی‌سازی استانداردهای زیست‌محیطی بر اساس اقلیم ایران گفت: نبود استاندارد مطابق جغرافیای مناطق مختلف هزینه‌های سنگینی را بر دوش مردم و دولت می‌گذارد.

سرجیو موجیکا - دبیرکل ایزو- نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات ایران در حوزه‌های محیط زیستی، ایزو را سازمانی علمی معرفی کرد که با اعلام استانداردهای مختلف سعی در ارتقای سطح زندگی دارد.

وی تاکید کرد: ایزو هیچ کشوری را مجبور به اجرای استانداردهای پیشنهادی‌اش نمی‌کند و این قوانین تنها باعث اجماع جهانی در اجرای قوانین می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، دراین دیدار طرفین بر حفظ تعاملات دو جانبه و استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز