خبرگزاری کار ایران

کلانتری:

پژوهشکده محیط زیست برای حل مشکلات زیست محیطی پیش قدم شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۰۱۸

جلسه هیات امنای پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار و سایر اعضا پیش از ظهر امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

به گزارش ایلنا، عیسی کلانتری، معاون رییس‌‌‌‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این جلسه با اشاره به مشکلات زیست محیطی کشور و نقش پژوهش در حل این مشکلات گفت: برنامه و رویکرد اصلی پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار، افزایش و ارتقای آگاهی‌‌‌‌های کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و عموم مردم از جدیدترین دستاوردهای در دنیا است.

وی ادامه داد: پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار باید امکان دسترسی به دستاوردهای زیست محیطی دنیا برای تمامی کارشناسان، محیط بانان و محققین این حوزه فراهم کند.

معاون رییس‌‌‌‌جمهور با تاکید بر اینکه آگاهی مردم نسبت به مسائل زیست محیطی باید افزایش پیدا کند، اظهار داشت: وظیفه پژوهشکده محیط زیست است که اطلاعات و دلایل مشکلات زیست محیطی کشور را در اختیار مردم قرار دهد.

کلانتری با بیان اینکه این پژوهشکده باید در آموزش‌‌‌های زیست محیطی مردم مداخله کند، تصریح کرد: اطلاعات کاربردی محیط زیست را ترویج کنید و در کنار آن تقویت علمی پژوهشکده در دستورکار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه پژوهشکده محیط زیست برای حل معضلات زیست محیطی کشور باید راه حل ارائه کند، خاطرنشان کرد: تصمیم‌‌‌گیری‌‌‌های غلط در کشور منجر به بروز پدیده گرد و غبار، خشک شدن تالاب‌‌‌ها و بسیاری از مشکلات دیگر شده است. 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: به عنوان مثال شهر زابل در سیستان و بلوچستان برای کشاورزی مناسب نیست و باقیمانده آب باید به طبیعت برگردد تا گرد و غبار مدیریت شود. مسئولان آب را به جای دیگری تخصیص می‌‌دهند بعد می‌‌‌گویند محیط زیست باید گرد و غبار را مدیریت کند در حالی که حقابه‌‌های زیست محیطی تامین نمی‌‌شود.

کلانتری با بیان اینکه متاسفانه دانشگاه زابل و پژوهشکده محیط زیست برای حل مشکلات زیست محیطی سیستان نقش موثر و پررنگی نداشتند، ابراز داشت: همچنین دانشگاه شیراز نیز در حل مشکلات بختگان نقش محوری ندارد و در سفر اخیر به استان فارس مقرر شد که با محوریت دانشگاه شیراز و استانداری استان فارس مشکلات بختگان مدیریت شود.

وی با اظهار تاسف از بی‌‌تفاوتی دانشگاه‌‌های کشور در حل مشکلات کشور بیان کرد: حتی در زمان جنگ هرکس برنامه داشت، بودجه و اعتبارات تخصیص پیدا می‌‌کرد.

به گفته معاون رئیس‌جمهور، پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار باید به سمت حل مشکلات محیط زیست کشور در حد توان پیش برود و یادآور شد: پتانسیل‌‌‌های خوبی در دانشگاه‌‌‌های کشور برای حل مشکلات زیست محیطی وجود دارد و می‌‌‌توانند به سازمان حفاظت محیط زیست و دولت کمک کنند البته باید از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هدایت شوند.

کلانتری به افزایش شاخص‌‌‌های علمی کشور اشاره و عنوان کرد: متاسفانه با افزایش این شاخص، دانشگاه‌‌‌ها و تحقیقات علمی نقش پررنگی در حل مشکلات کشور نداشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز