خبرگزاری کار ایران

فاطمه کرباسی عنوان کرد:

نمایشگاه کتاب ناشران کشوری در راستای اجرای عدالت فرهنگی در استان‌ها برپا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۹۲۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان سرانه مطالعه را از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع خواند و گفت: نمایشگاه کتاب ناشران کشوری در راستای اجرای عدالت فرهنگی در استان ها برپا می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فاطمه کرباسی عصر امروز در مراسم افتتاحیه سیصد و شصت و یکمین نمایشگاه کتاب استانی و نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور و سومین نمایشگاه مطبوعات استان زنجان در محل نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان اظهار کرد: به فرموده امیر مومنان(ع) کسی که با کتاب خود را آرامش دهد هیچ آرامشی و آسایشی را از دست نداده است

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های توسعه یافتگی در جوامع سرانه مطالعه و میزان مصرف اطلاعات و کالاهای اطلاعاتی است، گفت: یکی از راه های ترویج کتابخوانی و این کالای مهم فرهنگی در جوامع برگزاری نمایشگاه بزرگ و کوچک کتاب است.

این مقام مسوول ادامه داد: استان زنجان رتبه دوم کشوری در سرانه مطالعه را به خود اختصاص داده است؛ تعداد اعضای کتابخانه ها، سرانه مطالعه و کسب این رتبه از افتخارات استان است.

کرباسی با تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دست اندرکاران موسسه نمایشگاه فرهنگی کشور، افزود: در 6 ماهه خدمت خود در سمت مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در بخش فرهنگ و هنر، تلاش برای  برقراری عدالت فرهنگی در استان ایجاد شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: اعزام اصحاب رسانه استان به نمایگاه کتاب تهران، خرید 40 مورد کتاب با 150 میلیون تومان اعتبار از ناشران، رونمایی از کتاب ها در مناسبت های مختلت، افزایش سرعت صدور مجوز کتاب با تقویت سامانه مربوطه، تامین ارز کاغذ به قیمت مناسب از جمله موارد انجام شده برای برقرای عدالت فرهنگی است.

وی افزود: نمایشگاه کتاب رویداد بزرگ فرهنگی با حضور ناشران مطرح کشوری برگزار برپا است و از آنجائیکه امکان حضور اکثریت افراد جامعه استان ها در نمایشگاه بین المللی تهران وجود نداد، وزارتخانه متبوع تلاش می کند نظیر این نمایشگاه را در استان ها برای برقراری عدالت فرهنگی برپا می کند.

کرباسی با یادآوری اینکه طرح برگزاری این نمایشگاه در سفر دو روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تاکید بر اجرای آن در تفاهم نامه استانداری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و طرح آن در شورای فرهنگ عمومی و پیگیری بودجه از استانداری از جمله مراحل برگزاری این نمایشگاه بود.

این مقام مسوول تصریح کرد: اطلاع رسانی این رویداد فرهنگی از طریق شورای اداری استان انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: 300 غرفه در این نمایشگاه با حضور 400 ناشر دایر شده است که حضور کتابفروشان برای اولین بار در نمایشگاه و ارائه 8500 کتاب دانشگاهی، حقوقی، کودک و عمومی با تخفیف 30 درصدی جزو امتیازات این نمایشگاه است.

کرباسی با بیان اینکه در این نمایشگاه 5 کتاب از نویسندگان استان رونمایی می شود، گفت:  تشکیل 5 کارگاه ترویج کتابخوانی، ایجاد اشتغال برای معلولین، آشنایی با حقوق شهروندی، سه نشست کتابخوانی، معرفی کتاب، تببین نقش روحانیت در دفاع مقدس  پیام های عاشورا از برنامه های جانبی این نمایشگاه است و به مدت یک هفته از ساعت 15 تا 21 در این محل دایر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز