خبرگزاری کار ایران

همکاری محمد معتمدی و راجر واترز در آلبوم «The long march»

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۷۵۷

محمد معتمدی و راجرز واترز هر کدام قطعاتی از آلبوم آلبوم The long march (راه‌پیمایی) را متعلق به تریو (سه‌نوازی) جبران را خواندند.

به گزارش ایلنا، محمد معتمدی (خواننده آواز اصیل ایرانی) یکی از خوانندگان آلبوم The long march (راه‌پیمایی) شد.

او درباره این اثر گفت: این آلبوم متعلق به گروه تریو (سه‌نوازی) جبران است که اعضایش را برادران فلسطینیِ جبران به نام‌های سمیر، ویسام و ادنان تشکیل می‌دهند و قرار است ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر ۱۳۹۷) به صورت رسمی رونمایی شود اما از هم‌اکنون در سایت‌های معتبر موسیقی در سراسر دنیا قابل خریداری است.

معتمدی ادامه داد: من در این آلبوم یک قطعه خوانده‌ام که نامش The long march است و نام همین قطعه را هم برای آلبوم انتخاب کرده‌اند. برای این قطعه من شعری از اشعار خواجوی کرمانی انتخاب کرده‌ام و به صورت آوازی بر روی قطعه‌ای از تریو جبران و در بیات اصفهان خوانده‌ام.

این خواننده موسیقی ایرانی افزود: مبنای نام‌گذاری این آلبوم و قطعاتش اشعار و متون شاعر معروف فلسطینی، محمود درویش است و نام‌ها بر مبنای واژگانِ شعریِ او انتخاب شده است. در واقع خط ربطِ قطعات این آلبوم، سروده‌های درویش است.

همچنین یکی از قطعات این آلبوم با عنوان carry the earth را راجر واترز خوانده که شعرش از سروده‌های خودِ واترز است. این خواننده که جایگاهی جهانی در موسیقی دارد، این قطعه را به یادِ چهار پسر بچه‌ای ساخته که در سال ۲۰۱۴ در سواحل غزه، توسط رژیم صهیونیستی کشته شدند.

این آلبوم با صدای محمود درویش شروع می‌شود و در قطعه دوم اثری با صدای محمد معتمدی شنیده می‌شود. حبیب مفتاح و یوسف هُبِیش نوازندگان سازهای کوبه‌ای در این آلبوم هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز