خبرگزاری کار ایران

سفیر استرالیا اعلام کرد:

بیشترین چیزی که ایرانی‌ها از استرالیا می‌دانند فوتبال و اسکیپی است

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۳۵۴

سفیر استرالیا در ایران گفت بیشترین چیزی که ایرانی‌ها از استرالیا می‌دانند درباره فوتبال آن و فیلم تلویزیونی اسکیپی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری هفته فرهنگی استرالیا با حضور سفیر استرالیا، مدیر خانه هنرمندان و مدیر بخش هفته فیلم استرالیا در ایران برگزار شد.

برپایی هفته‌های بین‌المللی فیلم، قدم بلندی در راستای تحکیم روابط بین فرهنگی بین ایران و استرالیا است چنانچه در این راستا شاهد برگزاری نمایشگاهی از مجموعه‌ عکس‌های اسناد مربوط به ارتباطات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ایران و استرالیا هستیم که ارتباط این دو کشور را طی 50 سال گذشته به نمایش می‌گذارد. این عکس‌ها مستند هستند و توسط وزارت امور خارجه استرالیا و وزارت خارجه ایران تهیه و روی دیوار رفته است. همچنین در این راستا شاهد برگزاری هفته فیلم استرالیا هستیم که از 13 تا 17 مهر در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

همیش لزلی (رایزن فرهنگی سفارت استرالیا در ایران) با اشاره به این که امسال سال مهمی برای استرالیا و ارتباط آن با ایران است، گفت: هر چند استرالیا کشوری جوان نسبت به ایران است اما طی 50 سال گذشته ارتباط متداوم با ایران داشته است. از این رو امسال پنجاهمین سالگرد این ارتباط را پیش رو داریم و در همین راستا شاهد برگزاری هفته فیلم و نمایشگاه اسناد هستیم.

او ادامه داد: با وجود آن که حدود دو سال است که در ایران هستم اما زبان فارسی را یاد گرفتم. برای ما مهم است که روابط دوجانبه فرهنگی با ایران داشته باشیم و شاهد توسعه فرهنگی باشیم. در این میان در استرالیا شاهد برگزاری جشنواره‌های فیلم ایران هستیم و البته امسال نیز جشنواره فیلم استرالیا را در ایران برگزار می‌کنیم.

به گفته لزلی، فیلم‌هایی که برای هفته فرهنگی انتخاب شده‌اند تم اصلی آن‌ها به روابط و ارتباط بومیان استرالیا با اروپائیان و ساکنان جدید این کشور مرتبط است.

به گفته سفیر استرالیا، بیشترین چیزی که ایرانی‌ها از استرالیا می‌دانند درباره فوتبال ایران و استرالیا و فیلم تلویزیونی اسکیپی است.

او افزود: امیدوار هستیم با برگزاری هفته فیلم استرالیا در ایران این آگاهی بیشتر شود. استرالیا کشوری است که به خاطر استعمار ضربه خورده است و این امر همچنان ادامه دارد.

سفیر استرالیا در ایران ادامه داد: هر چند استرالیا دارای هنرها و فرهنگ‌های مختلف است که می‌توان با نمایش آن در ایران معرفی جامع‌تری ارائه داد اما از آن جایی که امسال نخستین سالی است که این برنامه را آغاز کردیم از این رو اسناد تاریخی و هفته فیلم را در برنامه خود قرار دادیم. مسلما اتفاقات گسترده‌تری می‌تواند بیفتد و حوزه‌های دیگر مانند موسیقی را نیز در بر بگیرد. چنان چه موسیقی ایران در استرالیا مورد استقبال قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم گروه‌های موسیقی استرالیا را نیز به ایران بیاوریم.

لزلی خاطرنشان کرد: با برقراری ارتباط بین دانشکده هنر و دانشگاه‌های استرالیا این امکان ایجاد شده است تا بتوانیم در آینده تبادل دانشجو داشته باشیم که این امر می‌تواند به برقراری ارتباطات هنری کمک شایانی کند.

او ادامه داد: می‌دانم که علاقه زیادی به هنر دیوارنگاری در ایران و استرالیا وجود دارد و ما دوست داریم در این حوزه همکاری‌هایی داشته باشیم.

سفیر استرالیا در ایران از این که مردم در تمام نسل‌ها چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب، مجموعه تلویزیونی اسکیپی است را دیده بودند و برایشان جالب بود اظهار تعجب کرد و گفت: با این وجود استرالیایی‌ها خیلی ایران را نمی‌شناسند و چیزی درباره ایران نمی‌دانند چرا که تعدد سفرهای دیپلماتیک و رسمی بین دو کشور خیلی کم بوده ولی فکر می‌کنم این روند در حال تغییر است.

به گفته لزلی، این که استرالیایی‌ها سینمای ایران می‌شناسند چیز خوبی است به خصوص از زمانی اصغر فرهادی برنده اسکار شد برای استرالیایی‌ها این امر واضح شد که عمق سینمای ایران تا چه اندازه است.  او گفت: امیدوار هستم برای آغاز مدیوم فرهنگی فیلم خیلی موثر باشد.

آرمین میلادی (مدیر برگزاری هفته فیلم استرالیا در ایران) با اشاره به این که برای این هفته شش فیلم انتخاب شده است گفت: فیلم‌های منتخب برای پخش ساخته فیلمسازان مهمی هستند که در جشنواره‌های بین‌المللی جایزه کسب کرده‌اند و به نوعی این فیلم‌ها بیانگر لایه‌هایی از فرهنگ و سنت جامعه استرالیا است. «سرزمین دلپذیر»، «سامسون و دلیله» دو فیلم از فیلمساز 48 ساله استرالیایی وارویک ترنتون هستند که در این هفته فیلم پخش خواهند شد. «سامسون و دلیله» روایتی از یک داستان معروف است که در جشنواره کن در سال 2009 برنده دوربین طلا شد در همان سال نیز از جشنواره آسیاپاسیفیک جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد. «سرزمین دلپذیر» نیز در سال 2017 برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره آسیاپاسیفیک شد. «نغمه‌داران»، «اون من نیستم» و «آخرین تاکسی به داروین» از جمله فیلم‌های دیگری هستند که در این هفته فرهنگی به اجرا درخواهد آمد.

رجبی‌معمار (مدیر خانه هنرمندان) نیز به بحث دیپلماسی فرهنگی اشاره کرد و گفت: با توجه به درخواستی که طرف استرالیایی از ما داشت درصدد برگزاری هفته فیلم استرالیا در ایران برآمدیم با توجه به این که این روزها انتشار اخبار منفی در خصوص استرالیا در ایران زیاد است می‌توانیم از طریق برگزاری چنین مراسم‌هایی و انتشار اخبار آن در رسانه‌های خارجی شاهد آن باشیم که بازتاب آن در دنیا سبب شود وجهه ایران و تعاملات فرهنگی آن بیشتر مطرح گردد.

او در ادامه از برگزاری هفته هنر و فرهنگ الجزایر خبر داد و گفت: دانمارک نیز از ما درخواست کرده تا هفته فیلم برگزار کنیم. فنلاند و ارمنستان نیز چنین درخواستی از ما دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز