خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام خبرداد:

چهار بانده شدن محور ایلام - مهران برای ایام اربعین

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۰۳۷

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام آخرین وضعیت چهار بانده کردن محور ایلام- مهران برای اربعین را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر کاظمی گفت: چهار بانده کردن مسیر ایلام -مهران در سه منطقه در حال اجراست و امیدواریم بخش زیادی از جاده برای اربعین چهار بانده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص قطعه اول این طرح گفت: قطعه اول این طرح به طول ۱۰.۷ حدفاصل روستای مهدی آباد تا سه راهی ماربره بوده که با توجه به توپوگرافی منطقه یکی از سخت‌ترین قسمت‌های طرح بوده که شامل تونل، پل‌های بزرگ و عملیات خاکی عظیم و کوه بری و ترانشه برداری است.

کاظمی با بیان اینکه ۲۳۰ متر از حفاری تونل ۷۰۰ متری قطعه اول و کار زیر سازی ۵۰ درصد از این مسیر به انجام رسیده است، تصریح کرد: تا اربعین سال جاری بیش از ۵ کیلومتر این قطعه از مسیر زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مدیرکل راه وشهرسازی استان در خصوص قطعه دوم مسیر گفت: این قسمت از مسیر به طول ۱۸.۷ کیلومتر حدفاصل تقاطع روستای ماربره تا تقاطع صالح آباد را تشکیل می دهد و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تلاش خواهد شد تا اربعین سال جاری حدود ۱۰ کیلومتر این قطعه از مسیر نیز به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک قرار گیرد.

وی در مورد جزئیات قطعه سوم این طرح گفت: این قطعه از مسیر ایلام به مهران حد فاصل تقاطع صالح آباد تا تقاطع سد شهید آل اسحاق به طول ۳۰کیلومتر تاکنون نزدیک به ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۲۰ کیلومتر از این قطعه به صورت چهارخطه هم اکنون زیر بار ترافیک بوده و هشت کیلومتر از باند رفت (اصلاح و بهسازی جاده موجود) نیز به انجام رسیده و پیمانکار در حال آماده سازی باند رفت تا فرا رسیدن اربعین است.

کاظمی افزود: باند برگشت این محور از پل کنجانچم تا تقاطع سد شهید آل اسحاق به طول هشت کیلومتر که دو پل بزرگ آن در مراحل پایانی است و عملیات خاکی نیز به انجام رسیده است .

وی  تصریح کرد با توجه به اصلاح و بهسازی جاده موجود (باند رفت ) تمهیدات لازم برای تردد ایام اربعین در نظر گرفته شده است تا شاهد ایجاد گره ترافیکی در این مدت نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز