خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران:

بهره برداری 78 واحد تولیدی استان مازندران در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۶۶۲

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران گفت: در سال جاری 78 واحد تولیدی در استان به بهره برداری رسید که بلحاظ تعداد، 33 درصد کاهش ، سرمایه گذاری با 13 درصد رشد و از نظر اشتغال با 22 درصد رشد مواجه بوده ایم.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد محمدپور امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران شمار بیمه شدگان اجباری شاغل در کارگاهها را 390 هزار اعلام کرد و اظهار داشت: این تعداد بیمه شدگان سال 97 نسبت به مشابه سال قبل 1 درصد رشد داشته است.

وی افزود: این تعداد بیمه شدگان در بیش از 103هزار کارگاهها مشغول کار و فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران به کاهش پنج درصدی مقرری بگیران بیکاری اشاره کرد و افزود: همچنین میزان مصرف برق صنعتی استان نیز حدود پنج درصد رشد یافته است.

وی با اشاره به میزان پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی گفت:در سال جاری 78 واحد تولیدی در استان به بهره برداری رسید که بلحاظ تعداد، 33 درصد کاهش ، سرمایه گذاری با 13 درصد رشد و از نظر اشتغال با 22 درصد رشد مواجه بوده ایم.

محمدپور با بیان اینکه هر هفته شاهد افتتاح 2 طرح تولیدی در استان هستیم  گفت : در سال گذشته 117 واحد و در شش ماهه سالجاری 78 واحد صنعتی به بهره برداری رسیده است که نسبت به مشابه سال قبل 33 درصر کاهش داشتیم.

وی بیان کرد: در طرح به روز رسانی اطلاعات واحدهای صنعتی شناسنامه تولیدی و صنعتی برای سه هزار و 30 واحد تولیدی در استان تهیه شده است.

محمدپور ادامه داد: در استان مازندران 202 واحد منتخب شناسایی شده اند 80 درصد ارزش محصولات صنعتی استان در این واحدها شکل می گیرد که 49 درصد اشتغال را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود : در مجموع از نظر اشتغال در 202 واحد منتخب استان حدود چهار درصد با کاهش اشتغال همراه بوده ایم .

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران به مشکلات موجود و تورم نرخ ارز در کشور اشاره و تصریح کرد: در شرایط فعلی شاهد عدم ثبات و کاهش در برخی محصولات هستیم که عمده دلیل آن به دلیل سختی تامین ارز یا سختی تامین مواد اولیه است.

محمدپور در ادامه کاهش تولید کاغذ را از چالش های استان عنوان و قاچاق نیز دیگر مشکل استان برشمرد و افزود: به دلیل افزایش قیمت ارز، تهدید قاچاق تا پایان سال کمتر خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز