خبرگزاری کار ایران

در ۴۸ ساعت گذشته رخ داد؛

کشف 45 میلیارد ریال کالای احتکاری و قاچاق در استان فارس/ دو انبار پلمب شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۱۵۸

ماموران انتظامی استان فارس از کشف 45 میلیارد ریال کالای احتکار شده در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی بیان کرد: در اجرای طرح مقابله با محتکران، ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد با رصد اطلاعاتی، 2 انبار بزرگ دپوی قطعات خودرو را که احتکار شده بود، شناسایی کردند. ماموران با انجام تحقیقات لازم با هماهنگی مقام قضایی به همراه نیروهای سپاه شهرستان از انبارهای یاد شده بازدید کردند.

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس اظهار داشت: در بازرسی ماموران از این انبارها، سه هزار و 63 قطعه انواع لوازم خودرو از جمله لاستیک، باتری، شیشه و روغن موتور کشف و در این زمینه یک متهم دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه این 2 انبار پلمب شده، گفت: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را 15میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد کرده اند.

گودرزی ادامه داد: همچنین ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری هیوندا شک کرده و به راننده آن دستور ایست دادند. راننده این وسیله نقلیه بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو را متوقف و راننده را دستگیر کنند. در بازرسی از این خودرو، 10 کارتن لوازم جانبی تلفن همراه از نوع ال سی دی کشف شد.

به گفته گودرزی، کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را 13میلیارد ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس اظهار داشت: همچنین ماموران پلیس آگاهی شهرستان استهبان نیز هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون کشنده حامل یک دستگاه لودر شک و آن را متوقف کردند. پس از بررسی مدارک مشخص شد، لودر قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: ارزش این لودر هشت میلیارد ریال برآورد شده و در پیوند با آن یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی در اختیار اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی قرار گرفت.

همچنین در گزارش دیگری از این معاونت از قول فرمانده انتظامی لارستان بیان شده است: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با اقدامات اطلاعاتی از دپو مقدار زیادی لوازم خانگی و نوشیدنی قاچاق در یکی از محله های شهرستان مطلع شدند.

سرهنگ داوود امجدی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی، ماموران در بازرسی از این انبار، 47 دستگاه انواع لوازم خانگی قاچاق شامل کولر گازی (اسپیلت)، یخچال، آب سردکن، جارو برقی، لباسشویی و پنج هزار و 400 قوطی نوشیدنی قاچاق کشف و 2 نفر متهم را دستگیر کردند.

او گفت: ارزش این کالاهای قاچاق پنج میلیارد و 200 میلیون ریال تخمین زده شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز هم اظهار داشت: ماموران کلانتری 31 جنت این شهرستان با اقدامات اطلاعاتی از دپو مقدار زیادی کالای قاچاق در یک انبار مطلع شدند.

سرهنگ دلاور القاصی مهر افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی، ماموران در بازرسی از این انبار، 41 هزار و 64 قوطی نوشیدنی انرژی زا، 71 هزار و 66 عدد سس، 14هزار و 476 بسته چای و 2 دستگاه خودرو که از آنها برای جا به جایی کالاهای قاچاق استفاده می شد، کشف شد.

وی، ارزش این کالاهای مکشوفه را سه میلیارد ریال بیان کرد و گفت: 2 نفر متهم در این زمینه دستگیر شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز