خبرگزاری کار ایران

حال و روز متفاوت برانکو و شفر در آستانه پنجمین تقابل

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۰۵۳

برانکو یا شفر، کدام دربی را می‌برد؟ نه کسی می‌تواند پیش‌بینی کند و نه با قاطعیت بگوید کدام تیم با 3 امتیاز از زمین خارج می‌شود. دربی است و هزار و یک اتفاق که پیش‌بینی نمی‌شود اما رخ می‌دهد. برای همین، شرایط دو تیم در جدول رده‌بندی و همچنین وجود نیروی انسانی مجرب نمی‌تواند ملاک موفقیت باشد. فقط می‌توانیم به بررسی آماری بسنده کنیم، اعدادی که نشان می‌دهد برانکو و شفر، رو در رو و پنجه در پنجه چه نتایجی به‌دست آورده و کدام‌یک موفق‌تر بوده‌اند.

به گزارش ایلنا، نخستین بار، شفر و برانکو در فصل 2000-1999 بوندس‌لیگای دو در آلمان مقابل هم قرار گرفتند. در دو نیمکت متفاوت، شفر سرمربی بوریسیا برلین بود و برانکو نیز هدایت هانوفر را در اختیار داشت. بازی رفت دو تیم در خانه هانوفر با نتیجه 3 بر 2 به سود بوریسیا برلین به پایان رسید. نتیجه‌ای که انتقاد هواداران هانوفر را در پی داشت. بخصوص که این تیم میزبان بود و بازیکنان مشهورتری در ترکیب خود داشت.

طرفداران هانوفر از آن روز تا اواسط نیم فصل دوم چشم انتظارتقابل دوباره با بوریسیا برلین نشستند تا برانکو این شکست خانگی را برای‌شان جبران کند. اتفاقی که هرگز رخ نداد و این بار هم تیم شفر توانست هانوفر را با نتیجه 2 بر یک شکست بدهد. این دو مربی بعد از حدود 17 سال، در ایران به هم رسیدند. این بار روی نیمکت دو تیم پر‌طرفدار؛ استقلال و پرسپولیس.

شفر در حالی هدایت استقلال را بر عهده گرفت که تیم در شرایط بحرانی قرار داشت. بحرانی‌تر از آن چیزی که مربی آلمانی، قبل از حضور در ایران تصورش را می‌کرد. همین بهترین بهانه برای برانکو و پرسپولیس بود تا در دربی رفت به پیروزی برسند. شفر اما برای بازی برگشت برنامه‌های ویژه‌ای داشت تا شکست دور رفت را جبران کند. همین اتفاق هم افتاد. استقلال توانست در یک بازی زیبا و جذاب، با تک گل وریا غفوری پرسپولیس را از پیش رو بردارد و انتقام بازی رفت را بگیرد.

برانکو و شفر در آستانه پنجمین رویارویی هستند. یکی در بهترین شرایط ممکن و دیگری در وضعیتی بحرانی. حال و روز این دو مربی کاملا متفاوت است. برانکو ایوانکوویچ محبوب هواداران پرسپولیس است، بخصوص بعد از برد ویژه‌ای که مقابل الدحیل در تهران به‌دست آورد و البته تعویضی طلایی که منجر به پیروزی مقابل سپیدرود شد. در فضای مجازی، هواداران پرسپولیس از برانکو انتظار دیگری ندارند. از نظر آنها برانکو به قدری خوب نتیجه گرفته که اگر تا پایان فصل هم با پرسپولیس به موفقیتی نرسد، به اندازه سر سوزن هم از محبوبیتش کم نخواهد شد.

یکی از کاربران فضای مجازی، بعد از برد لحظات پایانی پرسپولیس مقابل سپیدرود نوشت: «برانکو دیگر باید چکار کند که به او اعتماد کنیم؟ این هم یک تعویض طلایی و یک برد دیگر، بعد از پیروزی جذاب مقابل الدحیل. او اگر هر نتیجه‌ای را رقم بزند، اندکی از اطمینان ما نسبت به او کاسته نخواهد شد.»

این شرایط برانکو، در روزهایی است که باید آماده حضور در دربی شود و البته چند روز بعد بازی با السد را تجربه کند.

 او در بهترین موقعیت ممکن قرار دارد. هم از نظر محبوبیت و هم نتایجی که با پرسپولیس کسب کرده. درست برخلاف وینفرد شفر که در بحرانی عجیب گرفتار شده و برای رهایی از آن، فقط چشم به موفقیت در دربی دوخته است.

شفر حداقل در این فصل هرگز محبوب هواداران استقلال نبوده. از او انتقاد بسیار است، بخصوص بعد از شکست مقابل السد در ورزشگاه آزادی و سپس حذف از لیگ قهرمانان آسیا. او در لیگ هم آمار ضعیفی از خود بر جا گذاشته و همین باعث شده تا سکوهای آبی آنچنان که باید از او حمایت نکنند. بنابراین برای شفر، پیروزی در دربی از نان شب واجب‌تر است. آمار او در تقابل با برانکو، 3 برد و یک باخت است اما کمتر کسی این عددها را به خاطر می‌سپارد و موقعیت کنونی را فراموش می‌کند.

شفر و برانکو با این شرایط وارد دربی می‌شوند. یکی نیاز مبرمی به پیروزی دارد و آن یکی با خیالی آسوده‌تر برنامه‌هایش را برای موفقیت دنبال می‌کند. باید ببینیم کدام موفق می‌شود؟ برانکوی محبوب یا شفر که این روزها بخش زیادی از هواداران استقلال را مقابل خود می‌بیند؟

گزارش: میثم نوبخت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز